• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96021911853
  • منبع : نمایندگی کرمان

ضرورت قرار گرفتن اولویت نخست در برخورد و مبارزه با مواد مخدر صنعتی

ضرورت قرار گرفتن اولویت نخست در برخورد و مبارزه با مواد مخدر صنعتی

ایسنا/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اولویت نخست از دیدگاه ما برخورد و مبارزه با مواد صنعتی باشد و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در این زمینه باید پررنگ شود.

به گزارش ایسنا، سردار «رضا بنی‌اسدی» صبح امروز(سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه) در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: سرریز مسائل مواد مخدر در حوزه پلیس است و پلیس باید پاسخگوی موضوعات امنیتی و انتظامی مترتب بر این حوزه باشد.

وی افزود: هر چه دوستان و دستگاه‌های مربوطه در اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی موفق باشند، اقدامات مقابله‌ای به حداقل خواهد رسید و موثرتر خواهد بود.

بنی‌اسدی تصریح کرد: کمپ‌های ماده 15 و 16 مسائل قابل توجهی است و کاهش 6 درصدی سرقت در شهرستان کرمان یکی از خروجی‌های این حوزه است.

وی تصریح کرد: اختلافات خانوادگی، طلاق، رها شدن فرزندان طلاق در جامعه، کودک آزاری، فساد و فحشاء، سرقت، قتل و ... همه ناشی از مبحث اعتیاد است و اعتیاد خطرآفرین مربوط به مواد مخدر صنعتی است که باید کنترل شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: اولویت اول از دیدگاه ما که خاکریز اول برخورد با این مسائل هستیم، باید برخورد و مبارزه با مواد صنعتی باشد و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در این زمینه باید پررنگ شود.

وی افزود: درصد قابل توجهی از توان ما در نیروی انتظامی و وقت قضات دادگستری مربوط به مواد مخدر است و بیشترین درصد زندانیان مربوط به جرائم این حوزه است.

بنی‌اسدی تصریح کرد: تهدید اول استان کرمان مواد مخدر و اعتیاد است و تمرکز دشمن در این بحث بیش از سنوات گذشته و مواد مخدر جدید در مقاطع سنی مختلف ایجاد شده است.

وی پیشنهاد کرد: باید استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پررنگ تر و تبلیغ ترک اعتیاد به‌صورت خودمعرّف صورت گرفته و تقویت روند روحی و روانی معتادانی که ترک کرده‌اند، با بهره‌گیری از مجموعه رواشناسی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha