به گزارش ایسنا، وزیری افزود: در مراحل ابتدایی راه اندازی نقشه ترافیک بسیاری از کاربران نقشه، تلاش کرده بودند تا به صورت توصیفی محل دقیق موقعیتهای پیشنهادی را به ما منتقل کنند، همچنین نکته دیگر این بود که بیشتر موقعیتهای پیشنهاد شده از سوی شهروندان، اماکن عمومی – مانند جایگاه سوخت- بود، لذا برای افزایش مشارکت شهروندان، این امکان به کاربران داده شد تا بتوانند در روز آوری مکان ها و همچنین اصلاح و روز آوری نقشه شبکه معابر مشارکت داشته باشند. هدف این بخش از سیستم، بهرهگیری از توان جمعی کاربران در بهروز نگهداشتن اطلاعات لایههای مکانی مختلف است. یکی از جنبههای بازیسازی در این فرآیند، اعطای افتخارات و نشانها به کاربران بر اساس میزان فعالیت آنها است که در پروفایل هر کاربر نمایش داده میشود.
وی تصریح کرد: از دیگر تغییرات و کارکردهای جدید نقشه که برای کاربران اهمیت دارد می توان به انجام جستجوی سریع، امکان راهبری کاربر در طول مسیر پیشنهادی، امکان نمایش نقشه در نمای سه بعدی، طراحی و پیادهسازی مجدد رابط کاربری مسیریابی در نسخه اندروید، مشاهده تصاویر شهرنما (پانوراما) و طراحی منوی کشویی جدید حمل و نقل همگانی که به ارائه اطلاعات جزیی از خطوط اتوبوس و مترو می پردازد، اشاره کرد.
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت کنترل ترافیک تهران وزیری گفت: به منظور افزایش کارآیی و بهبود تجربه کاربری شهروندان در مرور نقشه، نسخه iOS نقشه نیز مورد بازنگری قرار گرفت و تغییرات بسیاری در این نسخه نیز اعمال گردید.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در ادامه افزود: در این ارتقاء، قابلیت «دید چشم پرنده» توسعه یافت و با استفاده از این قابلیت، کاربران به سادگی میتوانند نقشه شهر را از نمای دلخواه مشاهده و مرور کنند. نقشه 2.5 بعدی یا شبه سه بعدی این قابلیت را به کاربران میدهد تا نقشه را در نمایی پرسپکتیو و دارای عمق مشاهده کنند و علاوه بر این ها، رابط کاربری نسخهی iOS در بخشهای مختلف از جمله نحوه نمایش ترافیک معابر بر روی نقشه به صورت واضحتر و مجزا، بهبود نمایش منوی لایه ها و قرارگیری در دسته ها، اضافه شدن امکان جستجو در لایهها با جستجوی نامهای دیگر لایه، نیز بازنگری شد و ارتقاء یافت.
انتهای پیام
نظرات