• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 96020201050
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

فارس دارای بالاترین آمار سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان زیر 12 سال

فارس دارای بالاترین آمار سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان زیر 12 سال

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس، بیشترین تعداد مدارس پنج ستاره و چهار ستاره کشور و بالاترین سطح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان کمتر از 12 سال را در کشور دارد.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنبه 2 اردیبهشت در مراسم نمادین نواختن زنگ سلامت در شیراز گفت: دبستان‌های استان فارس براساس شاخص‌های تعیین شده وزارت بهداشت ارزیابی شده و ستاره به آنها تعلق می‌گیرد.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه دبستان‌هایی که در رعایت سلامت دانش‌آموزان پیشرو باشند، ستاره‌های بیشتری را دریافت می‌کنند، گفت: استان فارس، بیشترین تعداد مدارس پنج ستاره و چهار ستاره کشور و بالاترین سطح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان کمتر از 12 سال را در کشور دارد.

او همکاری خوب آموزش و پرورش و علوم پزشکی را عامل اساسی در کسب این عنوان ذکر و با تاکید بر لزوم توجه به افزایش تحرک دانش‌آموزان تحت نظارت والدین و کاهش مصرف فست‌فود، غذای چرب، شیرین و پرنمک، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم تا سال آینده، آمار 30 تا 35 درصدی دانش آموزی چاق و اضافه وزن در استان را کاهش دهیم .

ایمانیه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با افتتاح 12 مرکز سلامت دانش آموزی توسط آموزش و پرورش استان فارس، میزان پوسیدگی دندان را کاهش دهیم؛ اگرچه براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان کمتر از 12 سال در این استان 2 برابر متوسط کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به لزوم توجه اولیا برای تقویت بنیان‌های خانواده و کاهش آمار افسردگی، گفت: اگر زندگی با نشاط و پرتحرک باشد، افسردگی سراغ افراد نمی‌آید.

ایمانیه با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای، تماشای بیش از حد تلویزیون و مصرف تنقلاتی نظیر چیپس و پفک را از عوامل مهم در کم تحرکی و افزایش آمار چاقی نزد دانش‌آموزان است، گفت: باید با استفاده از الگوهای صحیح بتوانیم سبک زندگی سالمی را در خانواده‌ها رواج دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراقبان سلامت آموزش و پرورش، بتوانیم در پیشگیری از انواع بیماری‌ها تلاش مضاعفی داشته باشیم.

حمیدرضا آذری با بیان اینکه 800 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در فارس حضور دارند، تصریح کرد: همواره برای شناسایی عوامل خطر در بروز بیماری‌ها و تشخیص به‌موقع بیماری دانش‌آموزان تلاش کرده‌ایم و این تلاش‌ها بیش از گذشته تداوم خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز از همکاری و تلاش بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، در خصوص سلامت دانش آموزان و در نتیجه جامعه، قدردانی کرد .

نصرالله کیانی افزود: باید به بهداشت توجه کرد، زیرا بهداشت کلید آینده فعالیت های اقتصادی و سلامت اجتماعی است و برای رسیدن به سلامت اجتماع، توجه به رعایت اصول بهداشتی، ضروری است.

به گزارش ایسنا، در تقویم جمهوری اسلامی ایران، اول تا هفتم اردیبهشت ماه به‌عنوان هفته ملی سلامت نامگزاری شده است. شعار پیش بینی شده برای هفته سلامت در سال 96، "زندگی سالم همراه با نشاط و امید" است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha