• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96013013881
  • خبرنگار : 71505

شهردار منطقه 10 خبر داد

کارخانه «زمرم» برنامه‌ای برای خروج ندارد/ افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه 10 بزودی

کارخانه «زمرم» برنامه‌ای برای خروج ندارد/ افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه 10 بزودی

شهردار منطقه 10 با اشاره به افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه بزودیگفت: دو ایستگاه ظرف هفته‌های آینده و ایستگاه بزرگ بریانک که در دستور کار قرار دارد در مرحله بعدی به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، عباس بابازاده در نشست خبری صبح امروز (چهارشنبه) با تأکید بر تلاش شهرداری منطقه 10 برای احداث بوستان‌های جدید و توسعه فضای سبز گفت: سه باغ منطقه در سال گذشته شناسایی شده و یک باغ با عنوان باغ نظر در خیابان رنجبر به وسعت 6 هزار متر مربع و هزینه 10 میلیارد تومان تملک شده که در سال جاری به بوستان منطقه‌ای تبدیل خواهد شد. با ساخت این بوستان تعداد بوستان‌های این منطقه به عدد 29 می‌رسد.

وی افزود: طی 10 سال گذشته در منطقه 10 اتفاقات کم‌نظیری در حوزه‌های مختلف شهری روی داده است که از جمله آن می‌توان به احداث 6 مجموعه ورزشی بزرگ و توسعه فضای سبز اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه 10 کوچکترین منطقه شهر تهران است اما بافت جمعیتی فشرده‌ای دارد به شکلی که با وسعت 800 هکتار جمعیتی حدود 320 هزار نفر در 10 ‌محله این منطقه ساکن هستند، تأکید کرد: در بخش پارکینگ در منطقه مشکلات بسیاری داریم لذا باید در حوزه فرهنگ‌سازی برای استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه برنامه‌ریزی مشخصی را انجام دهیم. با توجه به مساحت کمی که این پارکینگ‌ها نیاز دارند می‌تواند برای حل مشکل پارکینگ در منطقه کارساز باشد. در حال حاضر نیز در سه نقطه از منطقه از این پارکینگ‌ها استفاده شده که با استقبال خوب شهروندان مواجه شده‌ایم. در همین راستا دو نقطه دیگر نیز با مشارکت شهروندان در شرف صدور پروانه برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی هستیم که بی‌تردید کمک موثری به حل مشکلات پارکینگی منطقه 10 خواهد داشت. هر یک از این دو پارکینگ ظرفیت پارک 400 خودرو را دارا هستند.

شهردار منطقه 10 در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح عملکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری به احداث بوستان‌های کوچک در سطح منطقه به ویژه در محله‌های قدیمی منطقه 10 از جمله هاشمی، بریانک و هفت چنار اشاره کرد و افزود: ساخت این بوستان‌ها مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. در همین راستا و برای افزایش سرانه فضای سبز منطقه سه باغ در محلات منطقه شناسایی شده که به زودی یکی از آنها که تملک آن به پایان رسیده به بوستان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در حوزه خدمات شهری 46 چشمه سرویس بهداشتی در نقاط مختلف منطقه احداث شده و اجرای 12 هزار متر مربع نقاشی دیواری نیز انجام شده است. قطعاً اجرای نقاشی‌های دیواری نیز با هدف رضایتمندی بیشتر مردم در سطح محلات منطقه 10 ادامه خواهد داشت.

بابازاده با اشاره به اجرای طرح قرآنی بینات با کمک آموزش و پروش منطقه ادامه داد: همچنین همانند سال گذشته که دو جشنواره ورزشی برگزار و با استقبال خوب شهروندان مواجه شد امسال نیز برگزاری جشنواره‌ ورزشی ادامه پیدا خواهد کرد. موزه حق‌شناس نیز در سال گذشته مرمت شد و در نوروز امسال نیز میزبان حدود 8 هزار نفر بود. همچنین 16 ایستگاه ورزشی برای آقایان و 30 ایستگاه ورزشی برای بانوان جهت برقراری ورزش صبحگاهی با عنوان ایستگاه‌های تندرستی در سطح بوستان‌های منطقه فعال است.

وی در تشریح طرح‌های عمرانی شهرداری منطقه 10 در سال گذشته گفت: در بخش ابنیه پروژه‌های نیمه کاره را به اتمام رساندیم که در این بخش می‌توان به تکمیل سرای محله هاشمی و ساخت مسجد حاج عبدالله در خیابان قزوین اشاره کرد.

بابازاده با اشاره به ساخت مسجد در اطراف برخی از مدارس سطح منطقه 10 گفت: در مدارسی که امکان ساخت مسجد وجود داشت این کار در دستور کار قرار گرفت تا در طول روز دانش‌آموزان از این مساجد استفاده کنند و بعدازظهرها نیز مورد استفاده اهالی محل قرار گیرد. در خلال اجرای این طرح در حال حاضر یک مسجد در مدرسه‌ای از منطقه ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار منطقه 10 در تشریح نوسازی بافت فرسوده این منطقه گفت: 60 درصد منطقه در بافت فرسوده قرار گرفته که با ارایه بسته‌های تشویقی مردم برای بازسازی بافت فرسوده استقبال مناسبی داشته‌اند. در حالی که در سال‌های گذشته شهروندان رغبت کمتری برای تجمیع داشتند اما با تشویق و تبلیغات انجام شده و ورود مناسب سازندگان در سال گذشته شاهد استقبال خوب مردم برای ورود به موضوع تجمیع در بازسازی بافت‌های فرسوده بودیم.

وی افزود: عوارض متفرقه در بافت‌های فرسوده صفر شده و در حال حاضر ساخت و ساز در این بافت هیچ عوارض متفرقه‌ای ندارد. در سال گذشته 11 هزارو 722 پروانه ساخت و ساز صادر شد که از این میان 7 هزارو 87 پروانه در بافت فرسوده بوده است. در حقیقت متوسط پلاک‌های تجمیعی 2.5 پلاک بوده که از همین محل 9 هکتار از منطقه با تجمیع‌های انجام شده آزاد شد. در طی انجام این نوسازی‌ها 7.5 میلیارد تومان تخفیف در حوزه بافت‌های فرسوده به شهروندان داده شده است.

بابازاده در پاسخ به سوالی مبنی بر ساماندهی دستفروشان به ویژه سد معبران وانتی‌ گفت دو بازارچه در منطقه ایجاد کرده‌ایم که در هفته دو روز این افراد می‌توانند در این بازارها به کسب و کار مشغول شوند. تلاش می‌کنیم که این مشکل در سطح منطقه به کمترین میزان ممکن برسد.

وی در خصوص فعالیت کارخانه زمزم و خروج این واحد تولیدی از منطقه 10 نیز گفت: متأسفانه این کارخانه برنامه‌ای برای خروج از منطقه ندارد اما در دراز مدت بحث خروج توسط مسئولین آن مورد بحث قرار گرفته است. موضوعات زیست مجیطی که به صورت اخطار به این واحد تولیدی داده شده به طور کامل انجام شده و در حال حاضر از نظر محیط زیستی ضرری برای منطقه ندارد. اما می‌توان در آینده برای بهره‌گیری از فضای این واحد تولیدی در حوزه فضای سبز اقدام مناسبی انجام داد.

بابازاده تأکید کرد: در حال حاضر با همکاری شرکت آب و فاضلاب 95 درصد شبکه فاضلاب در سطح منطقه 10 اجرایی شده است.

شهردار منطقه 10 در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در تشریح فعالیت‌های سال جاری این منطقه به ساماندهی مسیر خیابان قزوین و دوراهی قپان اشاره کرد و افزود: ساماندهی این مسیر که مرز منطقه 10 و 17 است با پیشنهاد منطقه به صورت بخشی زیرگذر و استفاده از روگذرها انجام خواهد شد. همچنین سه ایستگاه مترو واقع در منطقه 10 نیز به زودی افتتاح خواهند شد به شکلی که دو ایستگاه ظرف هفته‌های آینده و ایستگاه بزرگ بریانک که در دستور کار قرار دارد در مرحله بعدی به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان پلیس راهور منطقه که وضعیت مناسبی نداشت در سال 96 به اتمام خواهد رسید و یک بازار میوه و تره‌بار نیز برای محله سلسبیل جنوبی احداث خواهد شد. در حال حاضر 1500 متر زمین در این محله تملک و برای ساخت میدان میوه و تره‌بار تحویل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهر تهران شده است.

وی به مناسب‌سازی بوستان‌های منطقه برای معلولین و کم‌توانان به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه 10 در سال جاری اشاره کرد و افزود: برای اسکان‌های کارگری نیز در نواحی یک و دو، دو اسکان کارگری در حال ساخت است که در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در سطح منطقه 25 نقطه در بن‌بست قرار دارد که بازگشایی آنها در سال 96 در دستور کار قرار گرفته است. همچنین مجموعه ورزشی شهید فرجی متعلق به اداره کل تربیت بدنی استان نیز به صورت نیمه‌کاره رها شده بود که با مذاکرات انجام شده مقرر شده با مشارکت شهرداری این مجموعه تا قبل از تابستان تجمیع شود. ساخت دو زمین چمن مصنوعی نیز در سطح محلات منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: گره ترافیکی خیابان امام خمینی (ره) نبش خیابان رودکی نیز با توافق مغازه‌های محدوده و تملک آنها برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه 10 با 817 هکتار مساحت ، کوچکترین منطقه شهرداری تهران بعد از منطقه 17 محسوب شده و دارای  سه ناحیه و ده شورایاری می باشد . شاخص ترین محلات این منطقه عبارتند از : سلسبیل، بریانک ، حسام الدین و قصرالدشت .

این منطقه به لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال به خیابان آزادی، از جنوب به خیابان قزوین، از شرق به بزرگراه شهید نواب صفوی و از غرب به خیابان شهیدان منتهی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha