• جمعه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96012509975
  • خبرنگار : 71430

پنتاگون دلیل استفاده از "مادر بمب‌ها" در افغانستان را اعلام کرد

پنتاگون دلیل استفاده از "مادر بمب‌ها" در افغانستان را اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا دلیل استفاده از بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای این کشور در افغانستان را اعلام کرد که اخیرا در ولایت ننگرهار علیه داعش استفاده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت دفاع آمریکا گفته بمب GBU-43 که به "مادر تمام بمب‌ها" مشهور است و نیرومندترین بمب غیرهسته‌ای ایالات متحده محسوب می‌شود، علیه شبکه‌ای از تونل‌های داعش در منطقه آشین در ولایت ننگرهار استفاده شده است.

بنا به گفته سخنگوی نیروی هوایی آمریکا، بمب مذکور که بزرگ‌ترین بمبی است که آمریکا تاکنون در جنگ‌ها از آن استفاده کرده از یک هواپیمای ترابری MC130 بر فراز تونل‌های داعش رها شده است.

جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز در این باره گفت که به دلیل خساراتی که اخیرا به داعش به ویژه گروه خراسان وارد شده آنها به ساخت بمب‌های کنار جاده‌ای و نیز ایجاد تاسیسات و تونل‌های محکم برای ارتقای سطح دفاعی خود در افغانستان پرداخته‌اند.

او ادامه داد: استفاده از بمب GBU43 اقدام مناسبی برای مقابله با اقدامات اخیر داعش بوده و نیاز به حملات بیشتر در این زمینه را کاهش داده است.

بمب GBU43 در سال 2002-2003 در پی حمله آمریکا به عراق مراحل پایانی آزمایش و ارتقای خود را پشت سر گذاشت و ارتش آمریکا آخرین آزمایش خود بر روی این بمب بسیار نیرومند را سال 2003 انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۵ ۰۹:۴۶

بمبی ساخته شده بود که باید به مصرف می رسید تا فضا و امکانات برای ساخت بمب های جدید در اختیار شرکت های اسلحه سازی آمریکا قرار می گرفت و بالاخص اینکه هزینه ساخت این بمب و بمب های بعدی هم توسط آل سعود تامین میشد و چه جایی بهتر از افغانستان بیچاره برای آزمایش آن.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۵ ۰۹:۵۴

چرا شما صاحبان این سایت خبری بطور دایم در حال توجیه و تطهیر و یا کوچک نمایی کارهای کثیف و ضد بشری ایالات متحده هستید... امثال این کارها این کشورها را در تجاوز و کشتار و فریب مردم کمک میکند... شما با این روش در خیانت به بشریت با انها شریک هستید... بدانید ترس از این افراد همیشه موجب گستاخی بیشتر انها میشود و تمام ابهت پوشالی انها و رشد سرمایه ای و دانشی انها نیز بر اثر همین ترس جمعی دنیاست که انها را افرادی مانند شما باد کرده‌اید و به دنیا معرفی نموده‌اید!

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۵ ۱۱:۳۶

این افرادی که مورد حمله قرار گرفته اند مفسد زمین هستند انها به بچه و زن مردم در افغانستان رحم نکرده اند و از همه مهمتر دین خدا را برای منافع شخصی خود تغییر داده و از قول خدا و پیامبر (ص) او دروغ به مردم گفته اند. اگر چه کسی از مرگ کسی و از جنگ خوشحال نمی شود خدا خودش اگر قابل هدایت باشند، این افراد را هدایتشان کند.