• چهارشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96012309324
  • منبع : نمایندگی خوزستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان:

خوزستان در جمع‌آوری معتادان متجاهر زن با مشکل مواجه است

خوزستان در جمع‌آوری معتادان متجاهر زن با مشکل مواجه است

ایسنا/خوزستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان از جمع‌آوری 446 معتاد متجاهر در استان خبر داد و گفت: در جمع‌آوری معتادان متجاهر زن به علت نبود کمپ با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، حسین لامی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان که امروز (23 فروردین ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر جهت همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، فعالیت در زمینه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در 27 شهرستان استان خوزستان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تمام شهرستان‌های خوزستان کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر تشکیل خواهد شد و در برخی شهرستان‌های هدف از جمله اندیمشک، آبادان، خرمشهر، ماهشهر و بهبهان که گلوگاه ورود مواد مخدر هستند، علاوه بر کمیته فرهنگی، کمیته مبارزه با مواد مخدر نیز فعال شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به تربیت 180 نیروی متخصص در زمینه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر جهت آموزش دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه عنوان کرد: طرح‌های دیگری نیز در بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر برای دانش‌آموزان سایر مقاطع در برنامه داریم.

لامی‌زاده با اشاره به لزوم راه‌اندازی کمپ دوم زنان در خوزستان جهت جمع‌آوری معتادان متجاهر زن گفت: از بیستم اسفندماه 95 جمع‌آوری معتادان متجاهر در اهواز و شهرستان‌های هدف از جمله آبادان، خرمشهر، شوش و ایذه را دنبال شد و در این مدت 255 معتاد متجاهر در اهواز و مجموعا 446 معتاد متجاهر در سطح استان خوزستان جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: اکنون تقریبا می‌توانیم بگوییم که دیگر معتاد متجاهر آزاد در سطح شهرستان‌های خوزستان نداریم. امروز نیز آبادان گزارش داد که علاوه بر 55 معتاد متجاهری که در این مدت در قالب این طرح جمع‌آوری کرده، 12 معتاد متجاهر مهاجر را نیز دستگیر کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان این‌که این‌که تنها یک کمپ ترک اعتیاد زنان در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: به علت نبود کمپ، در جمع‌آوری معتادان متهاجر زن با مشکل مواجه هستیم و پبیشنهاد می‌کنیم با استفاده از از ماده 16 برای راه‌اندازی یک کمپ دیگر استفاده شود.

لامی‌زاده تصریح کرد: بحث بیمه سلامت را نیز به منظور درمان اعتیاد به طور جدی پیگیری کردیم. در سال‌های گذشته حتی یک نفر هم عضو بیمه سلامت نبود اما در این مدت با پیگیری‌هایی که انجام شد، 26 مرکز از مراکز درمانی اعتیاد در خوزستان با نزدیک به 600 نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

وی در خصوص کشت خشخاش در خوزستان عنوان کرد: چهار نقطه جدی در خوزستان در بحث کشت خشخاش داشتیم که با پیگیری‌هایی که با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و همچنین سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان انجام شد، اکنون هیچ‌گونه کشت خشخاش در خوزستان انجام نمی‌شود.

به گزارش ایسنا؛ همچنین در این جلسه علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، اظهار کرد: علی‌رغم رشد بالای مصرف مواد مخدر در خوزستان، عزم و جزم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قالب برنامه‌های منظم مایه تقدیر است.

وی افزود: رویکرد جدیدی که در حال حاضر در بحث کلیت آسیب‌های اجتماعی در کشور در حال پیاده‌سازی است را به فال نیک می‌گیریم و امید است با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور و استان خوزستان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha