• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96011805957
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

داریم «افسرده» می‌شویم؟!

داریم «افسرده» می‌شویم؟!

ایسنا/کرمانشاه معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش سیر بیماری‌های روحی و روانی و بویژه افسردگی در کشور خبر داد.

دکتر «ابراهیم شکیبا» به‌مناسبت روز جهانی بهداشت(18 اردیبهشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش روزافزون بیماری‌های روحی و روانی در جهان، گفت: متأسفانه افزایش استفاده از تکنولوژی و رشد فضای مجازی موجب دوری انسان‌ها از یکدیگر و کاهش روابط اجتماعی و در پی آن افزایش بیماری‌های روحی و روانی شده است.

وی افزود: در این میان بروز جنگ و درگیری در برخی کشورهای جهان و افزایش خشونت را نیز نباید نادیده گرفت و همه این‎‌ها در نهایت رشد بیماری های روحی و روانی در جهان را رقم زده که درصدر آنها  «افسردگی» قرار دارد.

شکیبا تصریح کرد: افزایش این بیماری‌های و به‌ویژه افسردگی موجب شده تا سازمان بهداشت جهانی شعار امسال روز جهانی بهداشت را «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم» انتخاب کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به وضعیت رو به رشد بیماری‌های روحی و روانی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: همانند جهان، در کشور ما نیز به خاطر کاهش ارتباطات اجتماعی، بیماری‌های روحی و روانی و به‌ویژه افسردگی در حال افزایش است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این‌که در جهان در ابتدا همواره بحث مقابله با بیماری‌های واگیر مطرح بوده است، گفت: پس از آن در ده‌های گذشته بحث پیشگیری و مقابله با بیماری‌های غیرواگیر مطرح شد و هم‌اکنون جهان به سمتی در حرکت است که پیشگیری و مقابله با بیماری‌های روحی و روانی را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: در کشور ما نیز برنامه‌هایی در این زمینه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال پیگیری است و این ضرورت وجود دارد که بیش از هر زمان به بحث پیشگیری و مقابله با بیمار ی‌های روحی و روانی پرداخته شود.

شکیبا یادآور شد: بیماری‌های روحی و روانی علاوه‌بر خود بیماری، عوارض دیگری از جمله افزایش اعتیاد و خودکشی در جوامع را به‌دنبال دارند که اعتیاد نیز به‌صورت زنجیره‌وار مخاطرات و معضلات اجتماعی دیگری را به همراه دارد و به همین علت پیشگیری و  توجه و درمان این بیماری‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: قطعاً در برخورد با بیماری‌های روحی و روانی گام نخست مهار این بیماری‌ها و در ادامه کاهش روند ابتلا به این بیماری است و قطعاً در این میان ارتقا ارتباطات اجتماعی می‌تواند عامل موثری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha