به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی خدمات سفر، مرتضی رحمانیموحد تاکید کرد: شرکتهای مجری عملیاتی قطار باید با اطلاعرسانی بهموقع و لحظه به لحظه دربارهی توقفها، تاخیرها و دلایل آن و همچنین با ارائه خدمات شایسته به مردم، زمینه رضایتمندی بیشتر مسافران و آرامش روانی آنها را فراهم کنند.
او در جریان بازدید از ایستگاه راهآهن پایتخت با همراهی معاون مسافری شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل راهآهن استان تهران، روند خدماترسانی ناوگان حمل و نقل ریلی را به مسافران نوروزی بررسی کرد و در حاشیهی آن با یادآوری اینکه دستگاهها و سازمانهای خدماترسان در نوروز، از چندماه پیش برنامهریزیهای لازم را برای ارائه خدمات با کیفیت در این ایام و مدیریت فرآیند سفرها را انجام دادهاند، ادامه داد: زیاد نشدن نرخها و انجام اقداماتی برای تسهیل ارائه خدمات، از جمله فعالیتهای دستگاههای خدماترسان در ایام نوروز است که مهمترین این اقدامات در سایتها و مطبوعات منعکس شده است.
رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: در مجموعِ ارزیابی مسافران، از سیستم حمل و نقل ریلی، رضایتمندی مطلوب حاصل شده، البته باید در نظر داشت که قطار وسیلهای است که سرعت و راحتی هواپیما در دستیابی به مقصد را ندارد و بازه زمانی حرکت و سفر، عاملی است که باید مد نظر شرکتهای ارائهکننده خدمات بهمنظور ارتقا و فراهمآوری آرامش روانی مسافران باشد تا مدیریت داخلی فضای قطارها صورت گیرد.
رحمانیموحد اظهار کرد. با توجه به اینکه حجم رفت و آمدها در این روزها بسیار زیاد است، باید مدیریت متمرکز بر این موارد باشد و انشاءالله مردم هم با توجه به این موضوعات، با صبوری بیشتری سفر خود را مدیریت میکنند تا خود و اعضای خانوادهشان از سفر لذت کافی را ببرند.
رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامهی این بازدیدها، به فرودگاه امام خمینی (ره) رفت که بیشترین حجم پروازهای خارجی از آن طریق انجام میشود و در حاشیه آن، گفت: ایجاد ارتباط ساختاری نزدیک میان صنعت گردشگری و فرودگاهها سبب ارتقای کیفیت خدمات و بهرهمندی از ظرفیتهای متقابل در راستای کمک به توسعه گردشگری میشود.
رحمانیموحد یادآوری کرد: فرودگاه و خدمات آن یکی از بخشهای مهم و ویژه صنعت گردشگری هر کشوری محسوب میشود. در واقع، فرودگاه ویترین عرضه و معرفی چهره مطلوب، واقعی و صحیح گردشگری، پیشرفتها و مهماننوازی کشور است.
او با بیان اینکه بخش گردشگری هر دو بعد داخلی و خارجی فرودگاه را پشتیبانی میکند، اظهار کرد: از همین نظر، ارتباط و همکاریهای نزدیک میان فرودگاهها و حوزه گردشگری بسیار اهمیت دارد. بنابراین ایجاد ارتباط ساختاری نزدیک میان صنعت گردشگری و فرودگاهها سبب ارتقای کیفیت خدمات و بهرهمندی از ظرفیتهای متقابل در راستای کمک به توسعه گردشگری میشود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس برای افزایش همکاری با فرودگاهها اعلام آمادگی کرد و گفت: خدمات مختلفی که در فرودگاهها ارائه میشود، از عناصر مؤثر و تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری است.
رحمانیموحد اضافه کرد: با توجه به اینکه فرودگاه یکی از حوزههای مرتبط با تجاریسازی خدمات گردشگری است، قطعا حضور موثر سرمایهگذاران علاقهمند به صنعت فرودگاهی و گردشگری میتواند به ارتقای کیفیت خدمات منجر شود و در نهایت با ارتقای کیفیت خدمات، رضایتمندی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی حاصل شود.
انتهای پیام
نظرات