به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مرتضی رحمانی موحد همچنین با تاکید بر اینکه مردم باید در سفرهای جادهای بین شهری منشور حقوق مسافر را از شرکتهای ارائه کننده خدمات مطالبه کنند، افزود: یکی از اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ابلاغ منشور حقوق مسافر در سفرهای جادهای بین شهری و نصب آن در پایانهها است که از همین حیث از مردم درخواست میکنیم اجرای تمامی بندهای این منشور را از شرکتهای ارائه خدمات مسافری ویژه سفرهای جادهای و بین شهری و پایانهها مطالبه کنند.
معاون گردشگری که باهمراهی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان تهران از این پایانه پرتردد اتوبوسرانی پایتخت بازدید کرد، در جریان خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل جادهای به مسافران نوروزی قرار گرفت و به میان مسافران رفت تا از آنها درباره نرخ بلیتها، نحوه تهیه بلیت، خدمات رسانی اتوبوسها و شرکتهای ارائهکننده خدمات پرسوجو کرده و در جریان نقاط ضعف و قوت ارائه خدمات به مسافران جادهای و بین شهری قرار گیرد.
او همچنین در جریان برنامههای نوروزی پایانههای مسافربری وسازمان راهداری و حمل و نقل جادهای قرار گرفت و در پایان بازدید از پایانه اتوبوسرانی جنوب تهران، روند خدماترسانی به مسافران نوروز در این پایانه اتوبوسرانی را خوب ارزیابی کرد.
فاصله نظام پذیرش مسافر در فرودگاههای ایران با استاندارد جهانی
رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین از نحوه خدماترسانی در فرودگاه مهرآباد به عنوان شلوغترین پایانه هوایی کشور بازدید کرد و گفت: برای توسعه گردشگری و رضایتمندی مسافران در سفرهای هوایی، باید سازمانهای مستقر در فرودگاهها در قالب وظایف تعریف شده و با رویکرد تقویت مدیریت یک پارچه و پاسخگو فعالیت کنند.
رحمانی موحد در جریان بازدید از بخشهای مختلف فرودگاه مهرآباد، به مقایسه فرودگاههای داخلی و خارجی پرداخت و اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، نظامهای پذیرش مسافر، انتخاب صندلی و پروازها تا قبل از رسیدن مسافر به فرودگاه انجام میشود و وظیفه مسؤول کانتر تنها تطبیق مدارک است، اما ما تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم البته با اقداماتی که در فرودگاه مهرآباد انجام شده این روند با سرعت بیشتری طی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ترمینال شماره یک خدمات مناسبی را به قشرهای ویژه از جمله معلولان و سالمندان ارائه میدهد، تاکید کرد: باید شرکتهای هواپیمایی اقدامات لازم را به نوعی انجام دهند که مسافران پیش از رسیدن به فرودگاه صندلی خود را انتخاب کرده و دغدغه حضور در فرودگاه را نداشته باشند.
رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه در فرودگاههای سراسر کشور، افزود: دستگاههای مختلفی در فرودگاه انجام وظیفه میکنند که براساس شرح وظایفشان ممکن است تداخل و ناهماهنگیهایی با سایر دستگاهها پیدا کنند. در حقیقت با یکپارچه سازی مدیریت در فرودگاهها، میتوان هماهنگی بین سازمانی را افزایش و در نتیجه مدیریت گردشگری را تقویت و خدمات گسترده و متنوعتری را به مسافران داخلی و خارجی عرضه کرد.
رحمانی موحد یادآور شد: اگر فرودگاهها که دستگاههای مختلفی در آن خدمات رسانی میکنند با مدیریت یکپارچه اداره شوند، قطعا شاهد ارتقاء رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود.
انتهای پیام
نظرات