• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95122415976
  • خبرنگار : 71573

انتشار ۳ رمان برای نوجوانان

انتشار ۳ رمان برای نوجوانان

رمان‌های «وزوزه جادو، مسافر ایستگاه سه و نیم»، «کتک‌خور سلطنتی» و «انگار ۱۲ و سه چهارم ساله بودن بس نبود که حالا مادرم هم می‌خواهد نامزد ریاست‌جمهوری شود» برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «وزوزه جادو، مسافر ایستگاه سه و نیم» نوشته نسرین‌نوش‌ امینی با تصویرگری مهسا منصوری در ۳۱۱ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان در انتشارات هوپا منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: کی‌ می‌تواند احساس دختری را که زنبور لای موهای وزوزی‌اش گیر می‌کند، بفهمد؟

یک دختر مووِزوِزی که تو دنیا یک دوست دارد. دوستی که هنوز نیامده، گم می‌شود.

این کتاب، داستان یک دختر مووِزوِزی، یک پسر باهوش

یک «پری» که معلوم نیست بداخلاق است یا خوش‌اخلاق، یک کبوتر با پَری چکمه‌پوش

یک سنجاب گنده دوره‌گرد، یک خرمگس احساساتی و سه تا سگ خرابه‌نشین است.

همه‌چیز با پیدا شدن«بهدونه» خجالتی شروع می‌شود:

سنجابی که آمده تا زندگی «مهتاب» را قشنگ کند.

اما آن‌ها که می‌گویند مهتاب جادوگر است، بهدونه را ازش می‌گیرند...

در معرفی نویسنده کتاب هم عنوان شده است: نسرین‌نوش امینی، نویسنده، مترجم، ویراستار و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی است. به خاطر کتاب «کارت دعوت داری موش موشک؟» برگزیده اولین کارگاه خلق کتاب تصویری و برنده نشان پنج‌ستاره از شورای کتاب کودک لاک‌پشت پرنده شد. رمان«بابابزرگ کله پشمکی و صورتی من» او یکی از برگزیدگان جشنواره پرنده آبی بود و داستان «هندوانه بنفش» او داستان برتر انجمن نویسندگان. «کتک‌خور سلطنتی» و «کوهستان شارلاتان» نام‌ کتاب‌های دیگری است که از همین نویسنده و مترجم در نشر هوپا منتشر شده است.

همچنین کتاب «کتک‌خور سلطنتی» نوشته سید فلاش‌من با ترجمه نسرین‌نوش امینی و تصویرگری مریم جاودانی در ۱۶۱ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲‌هزار تومان توسط نشر یادشده عرضه شده است. این کتاب برنده نشان نیوبری است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: شاهزاده، خیلی مارمولک است، آب‌زیرکاه و موذی است، خیلی هم به شاهزاده بودن خودش می‌نازد، با همه شوخی‌های خرکی می‌کند و هیچ به درسش اهمیت نمی‌دهد. طبق قانون، تنبیه شاهزاده ممنوع است پس یک پسر معمولی در قصر نگه‌داری می‌شود تا به جای او کتک بخورد: «کتک‌خور سلطنتی»! به حق چیزهای نشنیده! شاهزاده از شلاق خوردن کتک‌خور مغرورش لذت می‌برد تا این‌که...

آثار سید فلاش‌من به خاطر شوخ‌طبعی راوی، بیان طنزآمیز و کندوکاو در تاریخ آمریکا، مورد استقبال کودکان قرار گرفتند. او برای کتاب «کتک‌خور سلطنتی» برنده نشان نیوبری شد و به خاطر «کوهستان شارلاتان» برنده جایزه بوستون‌کلاب و به عنوان یکی از نویسندگان برتر نامزد دریافت جایزه هانس کریستین آندرسن شد. انجمن کتاب کودک آمریکا، جایزه سید فلاش‌من را که هرساله بهترین نویسنده طنز را معرفی می‌کند، به افتخار او افتتاح کرد و خود او اولین برنده این جایزه بود. کتاب «کوهستان شارلاتان» از همین نویسنده و با ترجمه همین مترجم به زودی در نشر هوپا منتشر خواهد شد.

کتاب برنده جایزه طنز سید فلاش‌من با عنوان «انگار ۱۲ و سه چهارم  ساله بودن بس نبود که حالا مادرم هم می‌خواهد نامزد ریاست‌جمهوری شود» نوشته دونا گفارت با ترجمه مهتاب محبوب در ۳۱۴ صفحه با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان در نشر هوپا به چاپ رسیده است. 

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: دلایل این‌که مامان نباید نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود:

۱. من بسیار بیشتر از آنچه باقی مردم بهش نیاز دارند، به او نیازمندم، حتی بیشتر از آن یارویی که خانواده‌اش گرسنه و سرمازده بودند.

۲. مامان مجبور خواهد شد با یک میلیون نفر دست بدهد و ممکن است یک مریضی وحشتناک بگیرد. مثل همان‌ که برای رییس‌جمهور سریال ۲۴ اتفاق افتاد.

۳. الان که دقیقا بدترین قیافه را دارم، عکاس‌ها برای عکس گرفتن از من صف کشیده‌اند. مامان نمی‌تواند صبر کند تا من این مرحله ناجور را رد ‌کنم بعد نامزد ریاست‌جمهوری شود؟ مثلا وقتی سی‌سالم شده باشد؟

۴. و مهم‌ترین دلیل برای این‌که مامان نباید نامزد انتخابات شود این است که: من نمی‌خواهم هیچ اتفاق بدی برایش بیفتد!

در انتشار دو کتاب ترجمه یادشده، کپی‌رایت رعایت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha