• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95122113184
  • خبرنگار : 71477

درخواست‌ برای بازداشت رئیس‌جمهور برکنار شده کره‌جنوبی/ انتخابات ریاست‌جمهوری ۹ می برگزار می‌شود

درخواست‌ برای بازداشت رئیس‌جمهور برکنار شده کره‌جنوبی/ انتخابات ریاست‌جمهوری ۹ می برگزار می‌شود

یک روز پس از برکناری "پارک گئون های"، رئیس جمهور کره جنوبی توسط دادگاه قانون اساسی، مخالفان وی خواستار بازداشت گئون های شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که طرفداران محافظه کار پارک گئون های، رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی برگزاری اعتراضاتی گسترده را برنامه‌ریزی کرده‌اند، منتقدان وی گفتند که در مرکز سئول یعنی جایی که ماه‌ها است در آنجا تجمع کرده‌اند دست به راهپیمایی خواهند زد؛ مسئله‌ای که افزایش خطر رویارویی را به همراه دارد.

حکم دادگاه قانون اساسی کره جنوبی برای تایید رای پارلمان به استیضاح پارک گئون های باعث خشم صدها تن از طرفداران وی شد که دو تن از آنها در حالی‌که برای عبور از صف پلیس تلاش می‌کردند کشته شدند. به گفته یکی از بیمارستان‌ها شخص سوم که یک مرد ۷۴ ساله است امروز (شنبه) بر اثر حمله قلبی جان باخت.

معترضان اوایل امروز در یکی از خیابان‌های اصلی مرکز سئول تجمعی را برگزار کرده و گروه‌های پلیس نیز در این خیابان حضور دارند اما جو کنونی آرام است.

چویی این سوک، یکی از سخنگویان معترضان مخالف با پارک گئون های گفت: ما خواستار بازداشت پارک گئون های و استعفای هوآنگ کیوآهن، رییس جمهور موقت کره جنوبی هستیم. هوآنگ کیواهن نخست وزیر کره جنوبی یکی از افراد وفادار به پارک گئون های محسوب می‌شود و از زمان استیضاح وی در ۹ دسامبر سال گذشته به عنوان رییس جمهور موقت این کشور خدمت کرده است.

وی روز جمعه خواستار آرامش مردم شده و متعهد شد  که انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام که باید ظرف ۶۰ روز آینده برگزار شود انتخاباتی آرام خواهد بود.

پارک گئون های، نخستین رئیس جمهور کره جنوبی است که استیضاح شده است. استیضاح وی به دنبال ماه‌ها آشوب و ناآرامی در پی رسوایی فساد صورت گرفت.

درهمین حال کیم یونگ دئوک، رییس کمیسیون انتخابات ملی دریک سخنرانی تلویزیونی گفت: انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام انتخاباتی آزاد و عادلانه خواهد بود و تا ۹ می برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما نگرانیم که اختلافات منجر به یک جو متشنج شود و به همین خاطر از مردم می‌خواهیم تا بر این اختلافات غلبه کنند.

طرفداران پارک گئون های خواستار ماندن وی در راس قدرت هستند و برخی از آنها می‌خواهند حکم دادگاه تغییر یافته و پرونده وی مجددا توسط قضات جدید رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha