• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95121711357

کانادا ماموریت نظامی در اوکراین را تا 2019 تمدید کرد

براساس اعلام مقامات رسمی، کانادا تامین سلاح و ارائه آموزش تاکتیکی به سربازان اوکراینی را تا سال 2019 ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هارجیت ساجان، وزیر دفاع کانادا در یک کنفرانس خبری گفت: ما تا پایان مارس سال 2019 به تلاش خود برای توسعه دموکراسی، حقوق بشر و  حکومت قانون و ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: این کمک‌ها برای داشتن اوکراینی باثبات، امن و قدرتمند حیاتی است.

ماموریت آموزش نظامی مشترک کانادا، انگلیس و آمریکا  به سربازان اوکراین از سال 2015 در واکنش به تصرف شبه جزیره کریمه اوکراین توسط روسیه در سال 2014 شروع شد.

کانادا 200 نفر را برای آموزش نظامی به استاریچی، کامیانتز- پودیلسکی و دیگر مناطق اوکراین غربی اعزام کرد

کانادا همچنین به جمهوری لتونی نیز نیروهایی اعزام کرده و یک ناوگان دریایی هم به دریای سیاه فرستاد تا در کنار کشتی‌های جنگی مشترک ناتو به گشت زنی بپردازند.

وزیر دفاع کانادا در پاسخ به این سوال که اعزام این نیروها حاوی چه پیامی برای روسیه است گفت: ما با این کار می خواهیم یک پیام بازدارندگی جدی و قوی به روسیه بدهیم.

وی همچنین گفت: دولت کانادا به اوکراین و مردم آن که در تلاشند کشوری امن تر ، با ثبات تر و موفق تر بسازند، احساس تعهد می کند و در واکنش بین المللی به این تجاوز روسیه به خاک اوکراین پیشتاز است.

کانادا تابحال به 3200 سرباز اوکراینی  تعلیم نظامی داده است و به آنها تیراندازی، حرکات تاکتیکی، شناسایی مواد منفجره و عملیات نجات در جنگ و دیگر مهارتهای جنگی را آموزش داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha