• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95121509274
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

گفت‌وگوی ایسنا با دومین استاندار خراسان پس از انقلاب

گفت‌وگوی ایسنا با دومین استاندار خراسان پس از انقلاب

ایسنا/خراسان رضوی پس از استعفای دولت موقت که استعفای استاندار خراسان بزرگ را هم در پی داشت، در سن 37 سالگی استاندار خراسان بزرگ شد.

 او که از آذر ماه 1357 تا ۷ مرداد ۱۳۶۰ استاندار خراسان بزرگ بود در گفت‌وگویی با ایسنا به مرور خاطراتش با آیت‌الله واعظ‌ طبسی پرداخت و گفت: زمانی در گفت‌وگویی صمیمانه و دوستانه از آیت‌الله طبسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردم‌، ایشان گفتند که یک روز حضور در جوار حضرت رضا(ع) را به تمام دنیا نمی‌دهم.

حسن غفوری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا-‌ با اشاره به شخصیت انقلابی تولیت فقید آستان قدس رضوی اظهار کرد: تواضع و محبت دو ویژگی بارز آیت‌الله طبسی بود.

وی افزود: زمانی که به استانداری خراسان آمدم کاملا غریبه بودم، نه آقای طبسی و نه بنده هیچ شناختی قبل از آن از یکدیگر نداشتیم، اما ایشان خیلی لطف داشتند و با حمایت‌هایشان سعی بر حل مشکلات استان داشتیم.

غفوری فرد تصریح کرد: از آنجایی که قبل از انقلاب به ما کار نمی‌دادند و ایام را در زندان یا تبعید سپری می‌کردیم، تجربه مدیریتی نداشتیم، صفر کیلومتر و تازه کار بودیم اما با کمک مرحوم طبسی چالش‌های استان را برطرف می‌کردیم.

استاندار پیشین خراسان یادآور شد: زمانی در شهرداری مشهد شلوغ کاری شد و مسئله حادی بوجود آمد، همراه آیت‌الله طبسی به آنجا رفتیم و ایشان با مهربانی خاص خودشان نماز جماعتی راه انداختند و با گفت‌وگو مشکل برطرف شد.

غفوری‌فرد با اشاره به اینکه آقای احمدزاده، استاندار قبل از ما، تیم معاونینی که همراه خود به استانداری آورده بود را پس از استعفا برده بود و نیروهایی که برای ما مانده بودند طاغوتیان زمان استانداری آقای ولیان بودند، گفت: یک دانشجو مشهدی در تهران داشتم و زمانی که به استانداری آمدم او را هم همراه خود آوردم و مسئول تلفن‌ها گذاشتم، در همان روزهای اول کار گفتم تماسی با تولیت محترم آستان قدس بگیرید، این دانشجوی ما هم تازه کار بود و در تماس تلفنی با آقای طبسی گفته بود «آقای استاندار "دستور" دادند شما به استانداری بیایید!»

استاندار پیشین خراسان ادامه داد: من هم فراموش کردم نتیجه تماس را از تلفنچی پیگیری کنم، ناگهان دیدیم مرحوم طبسی با چهره‌ای مهربان به استانداری آمده‌اند، پرسیدم حاج آقا مشکلی بوجود آمده؟ گفتند خیر، شما امر کردید به استانداری بیاییم.

وی با تاکید بر تواضع آیت‌الله طبسی بیان کرد: صرفا با یک تماس که آن هم اشتباه تلفن‌چی بود ایشان بدون ناراحتی و مسئله دیگری به استانداری آمده بودند و تواضع و لطف ایشان منشأ خیر و برکات زیادی برای استان بود.

غفوری‌فرد با بیان اینکه آستان قدس رضوی با مدیریت آیت‌الله طبسی رشد بسیار زیادی کرد و احداث زیرگذر حرم در آن زمان تصمیم گیری و اجرا شد، اضافه کرد: کارهای مهندسی زیادی در زمان مرحوم آیت‌الله طبسی صورت گرفت و حرم مطهر رضوی توسعه بسیاری یافت و خیلی از برنامه‌های آستان قدس در آن زمان با استانداری هماهنگ می شد.

استاندار پیشین خراسان ضمن بیان خاطره‌ای تصریح کرد: زمانی در گفت‌وگویی صمیمانه و دوستانه از آیت‌الله طبسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردم، ایشان گفتند که یک روز حضور در جوار حضرت امام رضا(ع) را به تمام دنیا نمی‌دهم.

وی ضمن بیان این مطلب که خراسان نسبت به 35سال گذشته توسعه زیادی پیدا کرده است، بیان کرد: خراسان بزرگ به سه استان تقسیم شده که البته من از ابتدا مخالف این کار بودم و هنوز هم مخالف هستم.

وی با تاکید بر این که با تقسیم استان هزینه ها افزایش یافته است، عنوان کرد: قبلا یک استانداری بود و الان سه تا شده است، همچنین تعداد اداره کل ها و اداراتی که اضافه شده را هم لحاظ کنید.

غفوری فرد ضمن بیان این مطلب که یکی از افتخارات خراسانی‌ها در جوار امام رضا بودن است، اظهار کرد: با تفکیک استان‌ها دو استان جدا شد و بماند که طبس را کلا به یزد دادند.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha