• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95121408995
  • منبع : نمایندگی قم

دانشگاه حضرت معصومه(س) قم میزبان دو شهید گمنام شد

دانشگاه حضرت معصومه(س) قم میزبان دو شهید گمنام شد

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم، در مورد تشییع پیکرهای مطهر دو شهید بی‌نشان در دانشگاه حضرت معصومه(س)،گفت: تدفین پیکرهای دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در روز 16 اسفند سال جاری در این دانشگاه یک اقدام ماندگار فرهنگی و مایه افتخار جامعه دانشگاهی قم است.

دکتر علیرضا باقری ثالث در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید بی‌نشان دراین دانشگاه، افزود: پیکر مطهر دو شهید بی نشان 19 و 17 ساله دفاع مقدس مربوط به عملیات والفجر 4 (پنجوین) و عملیات بدر( شرق دجله) در دانشگاه حضرت معصومه(س) تشییع و تدفین می‌شود .

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای استقبال از شهدا از سوی مسئولان دانشگاه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: آیین «شبی با شهدا» نیز در شامگاه 15 اسفند سال جاری در خوابگاه دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
به گفته وی، تشییع و تدفین پیکرهای این دو شهید گمنام ساعت 9:30 دقیقه صبح دوشنبه هفته جاری 15 اسفند از جلوی درب دانشگاه حضرت معصومه(س) واقع در بلوار غدیر آغاز و به سمت یادمان شهدا در این دانشگاه، ادامه می‌یابد و پس از تشییع نیز به خاک سپرده می‌شوند.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم، با بیان اینکه این دانشگاه برای نخستین بار میزبان آیین تشییع و تدفین پیکر شهدا به ویژه شهیدان گمنام است، هدف اصلی مسئولان دانشگاه از این اقدام مهم را ارج نهادن به مقام والای شهدا و ادای تکلیف به آنان عنوان کرد .
باقری ثالث، ادمه داد: شهیدان برای دفاع از اسلام، نظام و انقلاب جان خود را نثار کردند و فرهنگ ایثار و شهادت نیز در جامعه پویایی، امید و نشاط ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به پیگیری‌های پنج ساله این دانشگاه برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه حضرت معصومه(س)، افزود: آماده‌سازی یادمان شهدا در این دانشگاه طی دو سال گذشته انجام شد و با توجه به اینکه 75 درصد از دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند، ضرورت حضور دو شهید گمنام در دانشگاه برای تقویت بنیه معنوی دانشجویان احساس می‌شد.
پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس به همراه سه شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور قشرهای مختلف مردم شهید پرور قم در این شهر تشییع شد که پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در شهر جعفریه و یک شهید بی‌نشان نیز در شهر پردیسان به خاک سپرده شد.
در حال حاضر مزار 58 شهید گمنام در 26 یادمان در سطح استان قم زیارتگاه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha