• جمعه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 95112920425
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه:

آمریکا به ملت ایران در ظاهر ابراز خیرخواهی می‌کند

آمریکا به ملت ایران در ظاهر ابراز خیرخواهی می‌کند

ایسنا/آذربایجان غربی امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا به ملت ایران در ظاهر ابراز خیرخواهی می‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «سیدمهدی قریشی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با بیان این‌که اصل گزینه نظامی، جنگ فرهنگی و اقتصادی است، گفت: غرب و آمریکا با ابراز خیرخواهی در ظاهر سعی دارند مسلمانان را از لحاظ فرهنگی و مالی زمین‌گیر کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان این‌که غرب به نابودی اقتصاد و نسل ما توجه اساسی دارد، افزود: آمریکا سعی در تضعیف پایه‌های اقتصاد ما داشته و تلاش می‌کند با جنگ و مسموم کردن ذهن جوانان کشور با بی‌عفتی نسل‌کشی کند.

وی با بیان این‌که دشمنان از طریق سایت‌ها و فضای مجازی با نزدیک شدن به انتخابات  سعی در ایجاد اختلاف و کارشکنی در کشور و استان دارند، تصریح کرد: بر ما و مسئولان وظیفه است تا با همدلی و آگاهی دست در دست هم در مقابل خناس‌ها بایستیم. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ اتحاد و همبستگی میان اقوام مختلف گفت: در کشور ما بدلیل تنوع اقوام، زبان و قومیت‌ها و مذاهب مختلف دشمنان سعی در تبدیل کردن این فرصت به یک تهدید داشته تا اساس کشور را از میان ببردند.

وی اختلاف رنگ و مذهب را نشانه توحید دانست و افزود: تنوع و تفاوت مذاهب و قومیت‌ها باید عاملی برای اتحاد و همبستگی و همگرایی در کشور شود.

قریشی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، گفت: معصیت، درهای نعمت و امداد الهی را می‌بندد و مسلمین باید به خاطر بارندگی‌های اخیر شکرگزار باشند تا نعمت الهی افزون‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به مسأله معاد و اعمال و حسنه شب اول قبر گفت: صدقه و بجاآوردن نماز وحشت برا ی متوفی عاملی برای آرامش روح و رفع تنگی و فشار قبر برای او می‌شود که در دین اسلام به این عمل توصیه فراوان شده است.

وی با اشاره به ایام فاطمیه و لزوم الگوگیری مسلمین از زندگی امیر مومنان و حضرت فاطمه  تصریح کرد: متأسفانه امروزه بر طبق آمار، اکثریت طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی صورت می‌گیرد، که برای رفع مشکلات خانوادگی و موفقیت در زندگی مشترک باید زوجین آستانه تحمل را بالا برده و صبر پیشه کنند.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha