• جمعه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95112920270
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار کاشمر مطرح کرد

برپایی جشن‌های نوروز فرصتی برای مبارزه با افسردگی و افزایش شادابی و نشاط

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشمر ایام نوروز و برپایی جشن‌ها را یک مدل مبارزه با افسردگی و بالا بردن امید، شادابی و نشاط در میان مردم دانست.

به گزارش ایسنا،«محمدحسن فرهادی» در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشمر که در محل این فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های مردم ایران در ایام نوروز این بوده که به انواع روش‌ها جشن‌هایی برپا می‌کردند، اظهار کرد: ایران ملتی است که در گذشته امید در آن‌ها بالا بوده و برای هرکاری جشن‌های آیینی می‌گرفتند.

فرهادی جشن گرفتن را یک نوع مبارزه با افسردگی دانست و گفت: هرچه بتوانیم بستر کار را برای کارهایی که مردم کشور را از افسرده شدن دور کند فراهم کنیم، به کشور خودمان خدمت کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که هر کاری برای شادابی مردم انجام دهیم به بهداشت روانی کشور و پیشگیری از افسردگی کمک کرده ایم، خاطرنشان کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که به مهمان در ایام نوروز خوش بگذرد و با خاطره خوش این شهر را ترک کنند.

فرماندار کاشمر با اشاره به این‌که هر اندازه برنامه‌ریزی خلاقانه و حکیمانه در این سفر انجام دهیم به کشور کمک کرده‌ایم، گفت: همه مسئولان موظف هستند بهترین شرایط را برای مهمانان نوروزی فراهم آورند.

وی با اعلام این‌که به سفر و خدمات سفر به‌عنوان یک مدل مبارزه با افسردگی و بالا رفتن امید، شادابی و نشاط به مردم باید نگاه کرد، افزود: همه مراسم‌ آئینی نوروز درس نشاط و شادابی دارد.

فرهادی با اشاره به این‌که جشن‌ها، دید و بازدیدها و عیدی دادن همه در راستای شادابی و نشاط است، بر فعال کردن کمیته‌های مربوطه تأکید کرد و گفت: باید با آسیب‌شناسی عملکرد سال گذشته از اقداماتی که مشکل‌زا بوده خودداری کرد.

فرماندار کاشمر با بیان این‌که خدمات دادن به مردم یک وظیفه سازمانی است، از مسئولان ادارات خواست برای کشیک‌های نوروزی از به کارگیری افراد افسرده و کسانی که تمایل به ارائه خدمت خوب به مسافران را ندارند خودداری کنند.

فرهادی با اشاره به این‌که شهرستان آماده پذیرایی و استقبال از زائرین، مسافران و گردشگران دارد، خاطرنشان کرد: باید خدماتی ارائه شود که باید برای شهرستان تبلیغات خوبی در پی داشته باشد تا در این مدت باید بتوان به بهترین نحو شهرستان را معرفی کرد.

مرجع آماری شهرستان باید دقیق‌تر شود

در ادامه، دبیر ستاد سفر شهرستان کاشمر با بیان این‌که براساس آنچه پیشنهاد شده از سوی استان کمیته‌های ده‌گانه‌ای برای خدمات سفر در شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد که براساس نظر هر شهرستان این کمیته ها قابل تغییر است، گفت: در سال گذشته در بازده زمانی 25 اسفندماه تا 13 فروردین 95 بالغ بر 75 هزار و 26 نفر در شهرستان اقامت شبانه داشته‌اند.

«رضا یوسفی» با اشاره به این‌که در این زمینه شاهد افزایش سه درصدی مسافران در شهرستان بودیم، بر دقیق‌تر شدن مرجع آماری تأکید کرد و افزود: نباید آمارها به گونه‌ای باشد که موجب شبهه شود.

دبیر ستاد سفر شهرستان کاشمر با اعلام این‌که برای ارائه آمارهای دقیق‌تر شهرستان نیازمند نصب دستگاه‌های تردد شمار و زائر شمار است، اظهار کرد: امسال کمیته‌هایی حمل و نقل و ترافیک، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی و فضای مجازی تشکیل می‌شود.

یوسفی با بیان این‌که وظیفه کمیته امور فرهنگی از حساسیت خاصی برخوردار است، افزود: به جز این کمیته‌ها سه کمیته ساماندهی اماکن متبرکه و امور زائران، کمیته پلیس راه و ستاد فرعی بخش کوهسرخ برای شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی وجود سه امامزاده در شهرستان و زائرانی که به شهرستان می‌آیند را مستلزم برنامه‌ریزی خاصی دانست و گفت: فرماندار رئیس ستاد، معاونت عمرانی به‌عنوان جانشین و رئیس میراث فرهنگی به‌عنوان دبیر ستاد تسهیلات سفر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha