• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95112618737
  • خبرنگار : 71012

هوشمند سفیدی عنوان کرد

تبلیغات ایران نیازمند انقلاب در خلاقیت

تبلیغات ایران نیازمند انقلاب در خلاقیت

«برای رسیدن به اثربخشی مطلوب و گسترش حق انتخاب مشتریان و مخاطبان، تبلیغات ایران به انقلاب در خلاقیت نیاز دارد.»

به گزارش ایسنا، هوشمند سفیدی، رییس جشنواره تبلیغات ایران در حاشیه دومین دوره "جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران" که دوشنبه شب (۲۵ بهمن) در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به این مطلب گفت: پرهیز از کپی‌کاری و دمیدن روح تازه به بعد آفرینشگری در حیطه تبلیغات یک ضرورت است و ما برای رقابت پیروزمندانه در صنعت فرهنگ به صنایع خلاق نیاز داریم و صنعت تبلیغات باید در نهضت تازه‌گردانی پیشگام و پیشاهنگ باشد و این لازمه اثربخشی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم سرمایه‌گذاری در تبلیغات پرداخت و گفت:‌ اگر تبلیغات ما به فرهیختگی و تعالی برسد و بتوانیم از آن استفاده خردمندانه داشته باشیم، آنگاه تبلیغات تجاری می‌تواند به عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی عمل کند و بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش تولید ناخالص ملی موثر واقع شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با دعوت از برندها برای استفاده از تبلیغات دیجیتال به جای تبلیغات پخشی (رادیو و تلویزیون) و تبلیغات چاپی یادآور شد: گرچه نمی‌توان اهمیت این دو تبلیغات را نادیده گرفت، لیکن باید پذیرفت تبلیغات دیجیتال از پخشی و چاپی سبقت گرفته است و برندها باید با سرمایه‌گذاری در تبلیغات دیجیتال به روند چرخش هزینه‌ها به این سمت در برنامه‌ریزی تبلیغاتی خود، پاسخ مثبت دهند.

رییس جشنواره تبلیغات ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تبلیغات در دوره رکود اقتصادی، گفت: کاهش هزینه‌های تبلیغات در دوران رکود، افتادن در دام است و حفظ روند تبلیغات در دوره رکود، به حفظ اعتماد مشتریان و تصویر مطلوب از برندها کمک می‌کند.

وی جشنواره تبلیغات را جشن تعامل دو صنعت روابط عمومی و صنعت تبلیغات و توانمندسازی آن‌ها را در خلق آثار تبلیغاتی فاخر، عامل توسعه صنعت فرهنگ ارزیابی کرد و گفت:‌ رشد صنایع فرهنگی ما در خلق صنایع فرهنگی فاخر و افزایش سهم کشور از اقتصاد صنعت فرهنگ کمک خواهد کرد.

سفیدی سهم نیم درصدی ایران از تبلیغات جهانی را درخور ایران اسلامی ندانست و گفت: افزایش سهم از تبلیغات جهانی ما را در کمک به رشد صادرات، ارتقای توانایی مقابله با تبلیغات منفی و پیشبرد آرمان‌های متعالی ملت ایران توانمندتر خواهد ساخت.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هدف جشنواره تبلیغات ایران، تبدیل شدن به یک جشنواره منطقه‌ای در دوره چهارم و یک جشنواره جهانی در دوره پنجم آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha