• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95112618564
  • منبع : نمایندگی گیلان

اختصاص بذر اصلاح شده به 20 درصد شالیزارها در برنامه ششم

اختصاص بذر اصلاح شده به 20 درصد شالیزارها در برنامه ششم

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: اختصاص بذر اصلاح شده برنج از 5 درصد شالیزارها به 20 درصد تا برنامه ششم افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی نجفی» امروز در بازدید از بذور گواهی شده برنج در مرکز تحقیقات برنج کشور از آغاز سال زراعی جدید خبر داد و گفت: گیلان از قطب‌های تولید برنج کشور است و این محصول برای مردم گیلان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: کیفیت بالای برنج استان در کشور زبانزد است و ما می‌خواهیم در کنار افزایش کیفیت افزایش کیفی برنج را در استان شاهد باشیم.

استاندار گیلان با بیان این‌که امروز بذرهای اصلاح‌شده در اختیار کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود، خاطر نشان کرد: امسال می‌توانیم بذرهای اصلاح شده را در 5 درصد شالیزارهای گیلان توزیع کنیم و با اقدامات گسترده‌ای که انجام شده است در برنامه ششم به 20 درصد شالیزاهای گیلان بذر اصلاح شده اختصاص خواهد یافت.

نجفی ادامه داد: تسطیح اراضی شالیزی گیلان در حد مطلوب است و امسال 10هزار هکتار دیگر از شالیزارهای استان یکپارچه‌سازی شد.

وی تصریح‌کرد:مرکز تحقیقات برنج کشور کارهای تحقیقاتی خوبی را برای افزایش کیفی و کمی برنج کشور در دست کار دارد و به‌زودی از منافع جدید آنها بهره‌مند خواهیم شد.

استاندار گیلان با اشاره به برفی که اخیراً در گیلان بارید گفت:علیرغم بی‌مهری‌هایی که در مقابل تلاش‌ها انجام شد، باید بدانیم که برف برای برنج و شالیکاران یک نعمت است و ذخیره آب پشت سد سفیدرود را افزایش داده است.

نجفی به کشاورزان یادآور شد: برای مدیریت در مصرف آب در شالیزارها حتماً برای شخم زمستانه اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون شخم زمستانه در 22 درصد شالیزارهای گیلان انجام شده است و برای رفع امراض برنج، کشاورزان هر چه سریع‌تر وارد شالیزارهایشان شوند و شخم زمستانه را انجام دهند.

استاندار گیلان از فضای خوب کشور برای مناسب ماندن قیمت برنج داخلی تشکر کرد و گفت: انصافاً حمایت خوبی در دولت تدبیر و امید از برنج داخلی صورت گرفت و واردات در زمان برداشت برنج انجام نشد تا این قشر زحمتکش متضرر نشوند.     

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha