• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95112417090
  • خبرنگار : 71424

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ثبت نام 66 هزار بیمار خاص در سامانه رفاهی/ ارسال پیامک به جاماندگان

ثبت نام 66 هزار بیمار خاص در سامانه رفاهی/ ارسال پیامک به جاماندگان

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت نام 66 هزار نفر در سامانه خدمات رفاهی بیماران خاص خبر داد و گفت: به‌زودی به بیماران خاصی که ثبت نام انجام نداده‌اند پیامکی برای نامنویسی در سامانه ارسال خواهد شد.

احمد میدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندماه گذشته اعلام کرد که بیماران خاص برای جلوگیری از قطع یارانه دارویی تا آخر پاییز فرصت ثبت نام در سامانه پنجره واحد بیماران خاص به نشانی www.samanerefah.ir دارند اظهار کرد:  به این ترتیب با پایان این مهلت حدود 66 هزار نفر از بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی ، دیالیز، پیوند کلیه ، ام اس و تالاسمی که تحت پوشش سازمان های بیمه سلامت، تامین اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند به سامانه پنجره رفاهی مراجعه و ثبت نام کردند.

وی افزود: اما حدود 90 هزار نفر از بیماران خاص هنوز ثبت نام نکرده‌اند. قصد داریم برای تکمیل بانک اطلاعاتی و ساماندهی بیماران خاص در آینده بسیار نزدیک سرویس ارسال پیامک راه‌اندازی کنیم تا آن دسته از بیماران خاص که موفق به ثبت نام نشده‌اند بتوانند با ارسال پیامک و پس از آن دریافت اطلاعات از طریق وزارت رفاه عضو سامانه واحد خدمات رفاهی شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا همانطور که پیش از این اعلام کرده بودید یارانه بیماران خاص ثبت نام نشده را قطع می‌کنید یا خیر؟ گفت: از  مراکز و داروخانه‌ها خواسته‌ایم اگر بیمار خاصی مراجعه کرد و نامش در سامانه نبود به او اعلام کنند که این مرتبه آخری است که دارو به وی ارائه می‌شود اما تا کنون قطع یارانه دارو اتفاق نیافتاده است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۵ ۱۰:۵۵

خیلی بده به خدا.بعضی از بیماری ها وجود داره که کمتر کسی در موردشون چیزی می دونه اما واقعا هم دردناک هستند و هم فرسایشی و هم هزینه های واقعا کمر شکنی دارند اما هیچکس به فکر افراد مبتلا به این بیماری نیست. مثلا افراد مبتلا به کولیت اولسروز که از شاخه بیماری های دسته IBD هست و عده ای آن را به اشتباه با کولیت عصبی که از شاخه IBS هست اشتباه میگیرن و تصور می کنند همون کولیت عصبی است و جدی نیست.داروهای ایرانی این بیماری که مزالازین است اصلا کیفیت نداره و هیچ دکتر متخصصی آنها را نه تجویز و نه تائید می کنه. داروهای خارجیش هم قرص اساکول و پنتاسا هست که خدا تومن قیمتشه.یه فردی مثل من که روزی 4 تا آساکول میخوره یعنی روزانه 8 هزار تومن فقط باید پول یه نوع قرص بده ه ماهیانه میشه 240 هزار تومن. جدای از قرص های دیگه و آزمایش هایی مثل کولونوسکوپی و ازمایش های مکرر خون و غیره که خداتومن قیمتشه.قرص پنتاسا هم که خداروشکر اصلا پیدا نمیشه و اونم تقریبا هر قرص 2 هزار تومن قیمتشه.خوب ماها چکار کنیم؟چرا قرص های ما شامل بیمه نمیشه؟ فقط قرص ایرانی مزالازین شامل بیمه هست که هیچکس تائیدش نمی کنه. من بارها امتحانش کردم اما واقعا بیماریم را متوقف نکرد.هیچ تاثیری نداره جز حس سنگینی معده و اذیت شدن. شما را به خدا شما که رسانه دستتونه یه کمکی کنید و روی این مساله کمی تمرکز کنید تا صدای داد ما به گوش مسئولین برسه.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۱۹ ۱۶:۳۱

سلام. وقتي قبلا اعلام نشده؟؟؟ بنده در آخر آبان مراجعه كردم و هيچ خبري از ثبت‌نام نبود و هر دو ماه يكبار دارو دريافت مي‌كنم. آخر بهمن مراجعه كردم و گفتند كه به سايت سامانه رفاه مراجعه كرده و ثبت نام كنيم و آخرين مهلت است. متأسفانه سايت در آخر آذرماه بسته شده بود بدون اينكه امثال بنده اطلاعي از ثبت‌نام داشته باشيم. اگر دفعه قبل آخرين داروي يارانه‌اي را به بنده داده‌اند براي فروردين ماه چه كار بايد كرد و وقتي هنوز پيامكي هم نيامده و سايت هم بسته است فرصت يك‌ماهه هم تمام شده براي تأمين داروي دفعه بعد چه كاري بايد انجام داد.