• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95112315708
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان:

دانش آموختگان در توسعه مشاغل جدید پیشگام باشند

دانش آموختگان در توسعه مشاغل جدید پیشگام باشند

ایسنا/اصفهان رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: دانش آموختگان به عنوان بخش اعظم سرمایه‌های انسانی کشور می‌توانند در امر توسعه مشاغل جدید و نوسازی بسیاری از مشاغل قدیمی و کم‌بازده پیشگام باشند.

محمود مراثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در راستای ایجاد شرایط لازم برای توسعه اشتغال مولد و پایدار در بخش تعاون برای اقشار جامعه و به ویژه دانش آموختگان، تفاهم نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) و معاونت امور رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است.

وی افزود: در راستای این تفاهم نامه، همایشی تحت عنوان "شرکت‌های تعاونی دانشجویی، گامی به سوی اقتصاد دانش بنیان" در هشتم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به اهداف این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در زمینه توسعه بخش تعاونی، هدایت و ساماندهی دانش آموختگان به ایجاد شرکت‌های تعاونی به ویژه شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و ارایه خدمات و مشاوره‌های حمایتی لازم به کارآفرینان و متقاضیان تاسیس شرکت‌های تعاونی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

مراثی اضافه کرد: همچنین آموزش و توانمند سازی دانش آموختگان با هدف ارتقا مهارت‌های کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار در قالب شرکت‌های تعاونی، استفاده از ظرفیت پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی و سایر نهادها (شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان، فن بازار منطقه‌ای استان اصفهان، مرکز رشد جهاد کشاورزی استان اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و....) و هدایت شرکت‌های نوپا به سمت ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان از دیگر اهداف همایش شرکت‌های تعاونی دانشجویی، گامی به سوی اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌آید.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به خدمات جهاد دانشگاهی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و توانمندسازی متقاضیان راه اندازی شرکت‌های تعاونی و همچنین صاحبان و نیروهای عضو شرکت‌های تعاونی موجود به شرکت‌های دانش بنیان خدمات ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: استفاده از هسته‌های مشاوره و راهنمای شغلی سازمان ستفا و معرفی نفرات به پارک‌ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای مرتبط از جمله دیگر خدمات جهاددانشگاهی به شرکت های دانش بنیان است.

مراثی اظهار کرد: دانش آموختگان به عنوان بخش اعظم سرمایه‌های انسانی کشور می‌توانند در امر توسعه مشاغل جدید و نوسازی بسیاری از مشاغل قدیمی و کم‌بازده پیشگام باشند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اضافه کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به اهمیت این گروه خاص و به پشتوانه انگیزه و شناخت خود از فرآیندهای مرتبط با اشتغال نظیر آموزش، فرهنگ‌سازی، توسعه محصولات و فرایندهای جدید و اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی و برای انتخاب شیوه حضور موثر در عرصه اشتغال، اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود فضای کسب و کار، توانمندسازی و اشتغال دانش آموختگان از طریق توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان، مشارکت در ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال دانش آموختگان و یا شناسایی و معرفی زمینه‌های نوین اشتغال و کار آفرینی، مأموریت (رسالت) جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال است.

مراثی افزود: مخاطبان جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال دانشجویان، دانش‌آموختگان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، کارفرمایان، سرمایه‌گذاران، اساتید دانشگاهی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها هستند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به توانمندی‌های این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: عرضه خدمات پژوهشی، آموزشی و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموختگان دانشگاهی، عرضه خدمات علمی و مشاوره‌ای توسعه اشتغال به سازمان‌ها و نهادهای کشور، عرضه راهکارهای علمی و اجرایی توسعه اشتغال در تدوین برنامه‌ها و سیاست های کلان کشور، تعریف و تدوین راهکارهای اجرایی توسعه اشتغال، تدوین طرح‌های تیپ شغلی نوآورانه، گسترش زمینه‌های اشتغال در حوزه IT، مدیریت و اجرای طرح‌های کلان در حوزه اشتغال، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کارگاه‌های مرتبط با اهداف و سیاست‌های سازمان، اجرای طرح‌های اشتغال زا و پیش بینی ساز و کارهای مناسب جهت تجاری سازی فناوری از پتانسیل‌های موجود در جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مدیریت و راهبری واحدهای فناور و شرکت‌های متقاضی استقرار در مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، مدیریت و راهبری امور اقتصادی و سرمایه گذاری مرتبط با شرکت‌ها و موسسات جهاد دانشگاهی و همچنین امور مربوط به صادرات (صدور خدمات، محصولات و دانش فنی و همچنین انتقال فناوری) نیز از توانمندی‌های سازمان در حوزه اشتغال بر پایه اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش ایسنا؛ همایش "شرکت‌های تعاونی دانشجویی، گامی به سوی اقتصاد دانش بنیان" به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در هشتم اسفندماه سال جاری در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha