• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95111107757
  • منبع : روابط عمومی برنامه

نمایش بخشی از پوشاک فرح پهلوی برای اولین‌بار

نمایش بخشی از پوشاک فرح پهلوی برای اولین‌بار

نمایشگاهی از کیف، کفش، کلاه و البسه متعلق به پهلوی دوم و فرح پهلوی به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد به‌نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سعدآباد، این نمایشگاه شامل لباس‌های رسمی و تشریفاتی پهلوی است که عموما در مزون‌های فرانسوی به سفارش دربار پهلوی تهیه شده‌اند و برای اولین‌بار در این موزه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

نمایشگاه پوشاک دیده‌نشده از دربار پهلوی ۱۲ بهمن‌ماه افتتاح می‌شود و به‌مدت ۱۰ روز، تا ۲۲ بهمن‌ماه در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد برپا خواهد بود.

ساختمان فعلی موزه پوشاک سلطنتی، کاخ تابستانی شمس پهلوی، خواهر تنی محمدرضا پهلوی است که در حال حاضر مجموعه‌ای شامل عکس و پوشاک برخی اعضای خانواده پهلوی بویژه فرح، محمدرضا، اشرف و شهناز پهلوی و همچنین برخی از اشیای تزیینی مربوط به دوره پهلوی دوم در آن به‌نمایش گذاشته شده است.

این موزه در حال حاضر پژوهشکده پوشاک ایرانی و مرکزی برای نمایشگاه‌های موقت البسه و هنرهای سنتی و دستی مربوط به آن است و تا کنون نمایشگاه پوشاک سنتی سیستان، پوشاک اقوام کرد، پوشاک طراحان ایرانی و همچنین برپایی کارگاه‌های دوخت و دوزهای سنتی و بومی مناطق گوناگون ایران در این موزه توجه هنرمندان و هنردوستان زیادی را به خود جلب کرده است.

علاقمندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند در روزهای یادشده از ساعت ۸ تا ۱۷ به نشانی تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۷

موعد برگزاری این نمایشگاه به ایام نوروز موکول گردید

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۳ ۰۰:۱۶

بازدید اعضا و شرکت کنندگان كنوانسيون جهاني راهنمايان گردشگري از سعدآباد بیش از 400 نفر از اعضا و شرکت کنندگان در كنوانسيون جهاني راهنمايان گردشگري در روز سه شنبه 12 بهمن ماه، از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی سعدآباد؛ در این بازدید راهنمایان و مسئولان صنعت گردشگری از بیش از 50 کشور جهان حضور داشتند و از کاخ موزه ملت، موزه استاد فرشچیان و موزه هنرهای زیبا بازدید نمودند و این باغ موزه زیبای ایرانی، معماری فاخر و آثار شاخص و بی نظیر موجود در موزه های سعدآباد مورد توجه و تحسين بسیار قرار گرفت. خاطر نشان می گردد كنوانسيون جهاني راهنمايان گردشگري، بزرگترين و مهمترين گردهمايي راهنمايان جهان است. اين رويداد هر دو سال يكبار و زير نظر مستقيم فدراسيون جهاني راهنمايان گردشگري (WFTGA) در يكي از كشورهاي عضو برگزار مي شود. معرفي و بازديد جاذبه هاي فرهنگي، تاريخي و طبيعي كشورها و توسعه پايدار صنعت گردشگري، برقراري ارتباط ميان راهنمايان گردشگري و ارتقاي دانش و اخلاق حرفه اي آنها بر اساس استانداردهاي جهاني از اهداف برگزاري این كنوانسيون است. گفتنی است مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با وسعت 110 هکتار در شمال شهر تهران با 17 موزه و کاخ موزه پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی می باشد و علاقمندان به بازدید از این مجموعه می توانند در نیمه اول سال همه روزه (بجز تعطیلات سوگواری) از ساعت 9 تا 18 و در نیمه دوم سال از ساعت 8 تا 17 به نشانی خ ولیعصر، خیابان شهید فلاحی ، انتهای خیابان شهید طاهری مراجعه نمایند.