• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95111107526
  • منبع : فرهنگسرای نیاوران

پوشیدن کیمونو و نمایش فرهنگ سامورایی در «روز ژاپن»

پوشیدن کیمونو و نمایش فرهنگ سامورایی در «روز ژاپن»

ویژه‌برنامه روز فرهنگی ژاپن با همکاری سفارت ژاپن در تهران و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، دهم بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نیاوران، روز فرهنگی ژاپن با رویکرد آشنایی علاقه‌مندان ایرانی با فرهنگ و هنر اصیل ژاپن با همکاری موسسه «سومیتومو» در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.

این برنامه با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری و مهمانان رسمی و دیپلمات‌ها، همچنین علاقه‌مندان در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران آغاز شد.

اولین سخنران این برنامه هیرویاسو کوبایاشی - سفیر ژاپن در تهران - بود و گفت: امروز که روز ژاپن نام دارد. ما با همکاری شرکت سومیتومو در فرهنگسرای نیاوران، به معرفی فرهنگ سنتی ژاپن خواهیم پرداخت.

وی با گفتن این‌که بسیاری از مردم ایران علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ ژاپن هستند، اظهار کرد: امروز علاوه بر مراسم چای و پوشیدن کیمونو، برنامه‌های متنوع دیگری تدارک دیده شده تا حضار با فرهنگ ژاپن از نزدیک آشنا شوند و آن را لمس کنند.

در ادامه، ایشی دا - رئیس بخش خاورمیانه شرکت سومیتومو - نیز گفت: این شرکت، یکی از شرکت‌های بازرگانی بزرگ  ژاپن است که دفتر اصلی آن در شهر توکیو است و در ۶۷ کشور دنیا شعبه فعال دارد و ۶۲ هزار کارمند شاغل دارد. دفتر این شرکت در سال ۱۳۵۰ به‌طور مستقل در ایران شروع به کار کرده است. بازار ایران برای این شرکت بازار ارزشمندی است و شرکت سومیتومو تلاش می‌کند تا فعالیت خود را به بهترین شکل در ایران ادامه دهد.

وی با بیان این‌که ایران، فرهنگی غنی و تاریخی قدیمی دارد و من تحت تأثیر آن هستم، اضافه کرد: در روز فرهنگی ژاپن خواستیم مردم ایران در حد کمی با فرهنگ ژاپن آشنا شوند، زیرا بسیار مهم است که روابط صمیمانه و صادقانه که بین دو کشورایران و ژاپن وجود دارد، عمیق‌تر شود تا بتوانیم روابط بهتری با ایران داشته باشیم.

سیدعباس سجادی - مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران - نیز اظهار کرد: خوشبختانه مردم ایران از مردم کشور ژاپن خاطرات خوبی دارند. ارتباطات فرهنگی دو کشور به سده‌های پیشین برمی‌گردد و از نظر فرهنگی دو کشور خیلی به هم نزدیک هستند، بویژه در حوزه ادبیات، شاعران ما رباعیات و دوبیتی‌ها را با های‌کوی ژاپنی مقایسه می‌کنند.

او افزود: امیدوارم سفارت ژاپن فرصتی برای هنرمندان ایرانی در کشور ژاپن فراهم کند تا بتوان فرهنگ اصیل ایرانی را طی برنامه‌هایی در ژاپن، به مردم این کشور معرفی کرد.

برنامه روز فرهنگی ژاپن از ساعت ۱۵ با حضور کودکان و نوجوانان ایرانی و ژاپنی و با اجرای گروه سرود و موسیقی کودکان مدرسه ژاپنی تهران آغاز شد.

نمایش تصاویری از زیبایی‌های ژاپن، نمایش پوشیدن کیمونو، نمایش مراسم چای ژاپنی، نمایش فرهنگ دوران سامورایی، خوشنویسی ژاپنی همراه با نمایش هنرهای رزمی ژاپنی در فضای باز فرهنگسرای نیاوران از دیگر برنامه‌های این روز فرهنگی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha