• شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95110905990
  • منبع : نمایندگی البرز

ناایمن بودن پاساژهای قدیمی‌ کرج

ناایمن بودن پاساژهای قدیمی‌ کرج

ایسنا/البرز عضو شورای شهرکرج از وجود 786 هکتار بافت فرسوده و نامقاوم در این شهرستان خبر داد و گفت: پاساژهای قدیمی‌ کرج نا ایمن هستند.

«حجت‌الله غلامرضایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حادثه پلاسکو باعث شد مسئولان به ابعاد حوادثی‌ که احتمال وقوع آن‌ها در مناطق مختلف کرج وجود دارد، بیش از پیش توجه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که حادثه خبر نمی‌کند باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی‌ کرج صورت بگیرد.

عضو شورای شهر کرج افزود: یکی از این ساختمان‌ها پاساژ آزادی‌ کرج است که ازعمر ان بیش از سه دهه گذشته و 254 واحد تجاری را در خود جا داده است.

غلامرضایی توضیح داد: این پاساژ در چهار طبقه واحدهای پوشاک‌کودک و بزرگسال، کیف و کفش، تولیدی لباس، طلا و جواهر و چندگالری را در خود جا داده است.

این مسئول اضافه‌کرد: تاکنون چند حادثه آتش‌سوزی در این پاساژ پرتردد رخ داده بنابراین باید اقدامات لازم برای ایمن‌سازی آن صورت بگیرد تا از وقوع حوادث ناگوار در این مجموعه پیشگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به زلزله‌خیز بودن‌ کرج اشاره کرد و افزود: کرج بین دو گسل فعال قرار داشته و هر لحظه امکان وقوع زلزله در این شهرستان وجود دارد.

غلامرضایی تصریح‌کرد: هم‌اکنون 786 هکتار بافت فرسوده و نامقاوم در کرج وجود دارد که در صورت وقوع حوادث فاجعه بار خواهند بود.

وی اظهارکرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر مدیریت شهری به تعهد خود مبنی مقاوم‌سازی سالانه 10 درصد بافت فرسوده عمل نکرده است.

غلامرضایی توضیح داد: برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار مسئولان باید حساسیت بیشتری نسبت به بازسازی و اصلاح بافت فرسوده کرج نشان دهند.

عضو شورای شهرکرج با اشاره به ضعیف بودن امکانات مقابله با بحران در کرج یادآور شد: امکانات و تجهیزات مقابله با بحران به‌شدت ضعیف است و تاکنون نیز سازمان‌ها آمار دقیقی از نیازهای خود به شورای شهر کرج ارائه نداده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha