• جمعه / ۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 95110805356
  • خبرنگار : 71536

مرفاوی: غیبت دو، سه بازیکن تغییری در روند پرسپولیس ایجاد نمی‌کند

سرمربی صبای قم می‌گوید غیبت دو، سه بازیکن هیچ تغییری را در روند پرسپولیس ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: بازی با تیم بزرگ پرسپولیس همیشه سخت بوده است. آن‌ها تیم پرطرفدار و قابل احترامی هستند که غیبت دو، سه بازیکن هم از قدرت آن‌ها کم نمی‌کند و تغییری در روندشان به وجود نمی‌آورد. آن‌ها تیم ریشه‌داری هستند. استقلال و پرسپولیس همیشه قابل  احترام هستند. این بازی هم برای آن‌ها و هم برای ما سخت خواهد بود چرا که هر دو تیم برای سه امتیاز بازی تلاش می‌کنند.

سرمربی صبای قم با اشاره به شرایط تیمش که در انتهای جدول قرار دارد، افزود: ما تلاش می‌کنیم که بهترین عملکردمان را ارائه دهیم و در این بازی موفق باشیم. پرسپولیس برای قهرمانی می‌جنگد و می‌خواهد از تساوی تراکتورسازی بیشترین استفاده را ببرد و فاصله را با تیم‌های تعقیب کننده خود زیاد کند. آن‌ها قابلیت‌های بالایی دارند و بسیار هماهنگ هستند. از نظر کار تیمی بسیار خوب هستند. اگر بازیکنی هم در این تیم غایب باشد بازیکن جایگزین به خوبی از پس وظایف آن بازیکن برمی‌آید. پرسپولیس فنی‌ترین و برترین تیم لیگ برتر است و به خاطر تمامی این موارد به آن‌ها احترام می‌گذاریم.

او در واکنش به اظهارات برانکو مبنی بر اینکه صبا تیم قابل احترامی است، تاکید کرد: مربیان حرفه‌ای در همه حال به تیم رقیب احترام می‌گذارند و توجهی به رده آن تیم ندارند. من هم اگر مربی پرسپولیس بودم به صبا احترام می‌گذاشتم چون فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی در آن رخ می‌دهد. هیچ تیمی قبل از مسابقه نمی‌تواند ادعای پیروزی کند. بازی مقابل پرسپولیس همیشه سخت بوده و فردا تیمی که کمترین اشتباهات را داشته باشد، بهترین عملکرد را خواهد داشت. بازیکنان باتجربه و توانمند نتایج بازی را رقم می‌زنند. باید سعی کنیم از فرصت‌هایمان بیشترین استفاده را ببریم. امیدوار هستیم که در این بازی موفق شویم.

مرفاوی درباره محرومان و مصدومان تیمش نیز گفت: خوشبختانه محروم و مصدومی نداریم. همه بازیکنان‌مان را در اختیار داریم. دو بازیکن جدید نیز به تیم‌مان اضافه شده‌اند. میثم مجیدی از نظر بدنی شرایط خوبی دارد و مهرداد بایرامی هم با چند جلسه تمرین به تیم‌مان اضافه می‌شوند. او تا حدودی از شرایط بازی خارج شده اما به سرعت به تیم اضافه می‌شود. من فراموش کردم که بگویم رمضانی مصدوم است اما محرومی نداریم.

او درباره شرایط احمد حسن‌زاده نیز گفت: حسن‌زاده از دو هفته پیش از ناحیه ران مصدوم شده و در این بازی او را در اختیار نداریم.

سرمربی صبا درباره عملکرد این تیم در نقل و انتقالات زمستانی اظهار کرد: تمام بازیکنان مورد نیازمان را در فصل نقل و انتقالات جذب کردیم. حنیف عمران‌زاده، محسن فروزان، نظامی‌پور، بایرامی و میثم مجیدی بازیکنان مورد نیاز ما بودند. نمی‌توانیم دروغ بگوییم. با این بازیکنان کار را پیش می‌بریم و تا 15 یا 16 بهمن ماه زمان داریم که بازیکنان دیگری را هم جذب کنیم. اگر بازیکنی باشد که بتواند به ما کمک کند را جذب می‌کنیم. نمی‌خواهیم بازیکنی را بگیریم که نتواند مشکلی را حل کند.

مرفاوی افزود: با این حال بازیکنانی را در نیم فصل دوم جذب کرده‌ایم که معتقدیم باید از ابتدای فصل با آن‌ها قرارداد می‌بستیم اما نقل و انتقالات نیم فصل دوم مشکلات زیادی دارد و باید با باشگاه‌ها مکاتبه کنیم و بازیکنی که در تیمش مثمر ثمر باشد رضایت‌نامه نمی‌گیرد. البته بازیکنانی که ما گرفته‌ایم مثل حنیف عمران‌زاده و میثم مجیدی در تیم‌شان مشکل داشتند و بازیکنان ضعیفی محسوب نمی‌شوند.

وی در مورد ماندن صبا در لیگ برتر خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان این است که تیم بماند اما شرایط مالی نیز باید لحاظ شود. اگر چند هفته بگذرد و بازیکنان جدید هم پولی نگیرند دوباره به خانه اول برمی‌گردیم. استان به این بزرگی، چرا کسی به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد؟ در نیم فصل اول هم بازیکنان عملکرد خوبی داشتند اما وقتی دیدند تغذیه مالی نمی‌شوند افت کردند. اگر مورینیو را هم بیاورید اما پول نباشد، به مشکل خواهید خورد. ما توانایی حفظ تیم در لیگ برتر را داریم اما مسئولان استان باید دل‌شان به حال تیم بسوزد. خیلی‌ها می‌توانند حرف بزنند اما این حرف باید در حد عمل باشد.

در پایان نشست خبری خبرنگاری با انتقاد از صحبت‌های مرفاوی گفت که شما پیش از فصل از شرایط صبا اطلاع داشتید وعلی دایی هم پارسال با همین شرایط در تیم کار کرد.

مرفاوی که از این سوال عصبانی شده بود، با صدای بلند پاسخ داد: علی دایی بازیکنانی مثل صادقی، ماچادو، قاضی و دهنوی را گرفت. من چند بازیکن جذب کردم؟ او تیمش را خوب بست اما پایه تیم ما از اول ضعیف بسته شد. اگر منظورتان این است که من مربی ضعیفی هستم، بله همین طور است اما من که نگفتم بازیکن یک میلیاردی بگیرید. ما باید بازیکنی می‌گرفتیم که بازی را برایمان درمی‌آورد. محمد قاضی 600 میلیون و اکبر صادقی 500 میلیون از ما خواست. آیا باشگاه این مبالغ را می‌توانست پرداخت کند؟ من هم می‌دانستم وضعیت صبا خوب نیست اما پیش از فصل به من گفتند 4 و نیم میلیارد تومان بودجه به باشگاه تخصیص داده خواهدشد اما زمانی که جلو آمدیم، همین پول را هم ندادند. تیمی که با 4 و نیم میلیارد بودجه بسته می‌شود و آن را هم نمی‌دهند چرا باید تیم‌داری کند؟ من تیم را با رتبه ششم تحویل مایلی کهن دادم و رفتم. کسی می‌داند چرا رفتم؟ این تیم دو سال پیش باید می‌افتاد اما اول خدا و بعد من باعث شدیم این تیم بماند. شما مدام می‌گویید ویسی و دایی. علی دایی ابتدای فصل 5 میلیارد خرج روی دست صبا گذاشت اما شاید شما یک سری چیزها را نمی‌دانید و این حرف‌ها را می‌زنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha