• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95110604158
  • خبرنگار : 71234

خدادادی به ایسنا خبر داد

جلسه مشترک سه کمیسیون‌ مجلس برای تکمیل گزارش پلاسکو تشکیل می‌شود

جلسه مشترک سه کمیسیون‌ مجلس برای تکمیل گزارش پلاسکو تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به اینکه رئیس مجلس به سه کمیسیون اجتماعی، بهداشت و عمران ماموریت بررسی حادثه پلاسکو را داده است، هفته آینده جلسه مشترکی برای جمع بندی گزارش و ارائه آن به هیات رئیسه تشکیل می‌شود تا در صورت موافقت در صحن علنی نیز قرائت شود.

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به ماموریت رئیس مجلس به سه کمیسیون تخصصی برای بررسی حادثه پلاسکو معتقدم که گزارش انفرادی از سوی هر کمیسیون ناظر بر بررسی‌های انجام شده، تمامی ابعاد ماجرا را مشخص نمی‌کند و لازم است گزارشی از جمع بندی اقدامات انجام شده از سوی هر سه کمیسیون تهیه و به هیات رئیسه ارائه شود.

وی افزود: بر این اساس پیشنهاد تشکیل جلسه هیات رئیسه این سه کمیسیون را داده‌ام که احتمالا این جلسه هفته آینده برای جمع بندی گزارش و ارائه به هیات رئیسه برگزار می‌شود تا در صورت موافقت رئیس مجلس در صحن علنی قرائت شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در عین حال به اقدامات و بررسی‌های این کمیسیون در مورد حادثه پلاسکو اشاره و اظهار کرد: در این رابطه جلساتی با مسئولان وزارت کار و رئیس اتحادیه پوشاک برگزار شد، که با توجه به ماموریت این کمیسیون محور جلسات مربوط به مسائل بیمه‌ای و وضعیت کارگران بیکار شده بود.

خدادادی توضیح داد: با توجه به اینکه تعدادی از این کارگران بیمه نبوده و قرارداد محکمی هم نداشتند بر لزوم حمایت وزارت کار از آنها و احقاق حق و حقوقشان تاکید شد. همچنین تسریع در اسکان موقت کسبه پلاسکو نیز مورد بررسی و تاکید قرار گرفت، تا جامعه توزیع پوشاک برای شب عید با مشکل مواجه نشوند.

وی به جلسه با مسئولان شهرداری نیز اشاره و اظهار کرد: در این جلسه نیز موضوع اختصاص اعتبارات کافی در بودجه 96 برای ایجاد امکاناتی در جهت بهبود وضعیت ساختمان‌های فرسوده و اقدامات برای جلوگیری از اتفاقاتی همچون حادثه پلاسکو مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان و در جمع بندی گفت: حادثه پلاسکو حادثه‌ای تلخ و دردآور برای همه مردم بخصوص جامعه آتش نشانان بود، ولی در عین حال تلنگری به همه وارد کرد که در بسیاری از موارد دچار ضعف هستیم و باید با برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت در جهت رفع آن مشکلات تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha