• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95102717351
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک پژوهشگر ادبیات کردی:

نباید اجازه داد با هنر "دوبله" فرهنگ و زبان اقوام مورد تمسخر قرار گیرد

نباید اجازه داد با هنر "دوبله" فرهنگ و زبان اقوام مورد تمسخر قرار گیرد

ایسنا/کرمانشاه یک پژوهشگر ادبیات کردی گفت: هنر دوبله برای نزدیکی زبانها و فرهنگها به یکدیگر است و نباید اجازه داد که با هنر دوبله، فرهنگ و زبان اقوام مختلف را تمسخر کرد.

اردشیر موسوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جایگاه هنر دوبله در اشاعه فرهنگ و زبان اقوام و ملل مختلف، اظهارکرد: متاسفانه امروز شاهدیم که در فضای مجازی برخی افراد نابخردانه اقدام به دوبله و صداگذاری بر روی برخی انیمیشن ها می کنند که در واقع هدف اصلی آنها چیزی جز تخریب هویت قومیت ها نیست.

وی ادامه داد: سالهاست که نیروی انتظامی به منظور ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی اقدام به تهیه و انتشار تیزرها و انیمیشن هایی می کند که در نهایت بتواند سطح فرهنگ رانندگی مردم جامعه را بالا برد اما در این بین هرازچندگاه یکبار می بینیم که این تیزرها و انیمیشن ها چگونه دست مایه هجو و لودگی برخی افراد فرصت طلب قرار گرفته و با دوبله نامناسب، هدفی غیر از آنچه که واقعیت دارد را دنبال می کنند.

موسوی تصریح کرد: این افراد با استفاده از نرم افزارهای ساده ای که امروزه به راحتی در دسترس همگان قرار دارد اقدام به دوبله آثار ارزشمند فرهنگی کرده و از آنها برای مقاصدی همچون تخریب اقوام و مذاهب استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا نیز در فضای مجازی یکی از انیمیشن های مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی دستمایه هجو و لودگی این فرصت طلبان قرار گرفته و با صداگذاری نامناسب و استفاده از لهجه و زبان قومیت های کرد، مایه آزردگی خاطر دوستداران فرهنگ و زبان اصیل کردی _ لکی شده است.

این پژوهشگر ادبیات کردی از مسئولین مربوطه به ویژه پلیس فتا خواست که با چنین افراد فرصت طلبی که به راحتی قابل شناسایی نیز هستند، برخورد قانونی به عمل آورند.

موسوی تاکید کرد: زبان و فرهنگ هر قومیتی برای تک تک مردمان آن قوم از ارزش و درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و لذا هرگز پذیرفتنی نخواهد بود که عده ای معلوم الحال اقدام به تخریب این هویت اصیل و هزاران ساله کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha