• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95102012837
  • خبرنگار : 71574

روزنامه‌ها در سوگ یار دیرین امام(ره) + فیلم

روزنامه‌ها در سوگ یار دیرین امام(ره) + فیلم

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، روزنامه‌های امروز (۲۰ دی‌ ماه)، لوگوی خود را مشکی کرده‌ و در اخبار و گزارش‌هایی به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ابعاد مختلف زندگی سیاسی، اجتماعی و شخصی او پرداخته‌اند.

به گراش ایسنا، با وجود اینکه شب گذشته خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در صداوسیما، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، برخی از روزنامه‌های صبح امروز به چاپ دوم رسیدند. همچنین صفحه نخست بسیاری از روزنامه‌ها در آخرین ساعات شب گذشته در برخی از کانال‌های تلگرامی منتشر شده بود.

جالب توجه است که با وجود اینکه موج اخبار درگذشت این عالم روحانی جامعه را در برگرفته است، تعداد معدودی از روزنامه‌ها از تاین خبر جا مانده‌اند و برخی هم تیترهای مشابهی را شاید برحسب اتفاق و شاید هم نه، انتخاب کرده‌اند.

در این راستا روزنامه «ایران» تیتر نخست خود را به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اختصاص داده و عنوان «ایران در سوگ» را برای تیتر نخست خود انتخاب کرده است. این روزنامه به پیام تسلیت مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشورمان هم اشاره کرده و سخنان تعدادی از هنرمندان و افراد سیاسی را درباره رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده است.

روزنامه «ایران» به دلیل ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز به چاپ دوم رسید.

روزنامه «جام جم» نیز تیتر نخست خود را با عنوان «۵۹ سال همدلی و همکاری» به پیام تسلیت رهبر انقلاب اختصاص داده است. این روزنامه در تیتر دیگری با عنوان «عروج یار دیرین امام و رهبری» به خبر ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخته است.

همچنین روزنامه «ابتکار» با توجه به همزمان شدن ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با سالروز مرگ امیرکبیر، تیتر نخست خود را «بدرود امیرکبیر» انتخاب کرده است.

روزنامه «کیهان»‌ تیتر نخست خود را به پیام تسلیت رهبر انقلاب با عنوان «هوش وافر و صمیمت کم‌نظیر او تکیه‌گاه مطمئنی برای همه بویژه اینجانب بود» اختصاص داده و خبر ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با تیتر «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دعوت حق را لبیک گفت» منتشر کرده است.

روزنامه «اعتماد» نیز گزارشی ویژه از زندگی سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آورده و عکس‌های تاریخی از او منتشر کرده است. این روزنامه همچنین تیتر نخست خود را «یار روح‌الله به خدا پیوست» انتخاب کرده است.

روزنامه «آرمان امروز» نیز تیتر نخست خود را «ایران در سوگ امیرکبیر زمان» و با روتیتر «خبری که جهان را تکان داد» انتخاب کرده است.

روزنامه «آفتاب یزد» عکس نخست خود را از مهدی هاشمی و فاطمه هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حالی که بر پیکر پدر خود نشستند، منتشر کرده است. این روزنامه تیتر یک خود را «ایران در سوگ» انتخاب کرده است.

روزنامه «شهروند» نیز تیتر نخست خود را «انقلابی مصلح» انتخاب کرده و عکسی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حالی که از نمای پشت سر راه می‌رود منتشر کرده است.

همچنین روزنامه «فرهیختگان» گزارش‌هایی در ارتباط با ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر و تیتر نخست خود را با عنوان «مرگ کبیر در روز امیر» انتخاب کرده است. این روزنامه همچنین عکسی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نمای پشت سر در حالی که راه می‌رود و دست خود را بالا نگه داشته است، منتشر کرده است.

روزنامه «قانون» تیتر یک خود را با عنوان «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است» منتشر کرده، اظهار نظرهایی از افراد سیاسی آورده و همچنین به واکنش رسانه‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی نسبت به این اتفاق پرداخته است.

روزنامه «اطلاعات» تیتر نخست خود را با عنوان «استوانه انقلاب به ملکوت اعلی پیوست» انتخاب کرده و به پیام تسلیت مقام معظم رهبری اشاره کرده است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» نیز تیتر یک خود را «یار صادق امام به امام پیوست» انتخاب کرده است. این روزنامه با اشاره به پیام تسلیت رهبری، پیامی از امام خمینی (ره) درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمانی که به جان او در سال ۵۸ سوء قصد شده بود، آورده است که «مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها بدانند ملت ما زنده است.»

روزنامه «مردم سالاری» تیتر یک خود را با عنوان «بازتاب گسترده ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» انتخاب کرده است و به خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اعلام خبر زمان روز تشییع پیکر او پرداخته است.

روزنامه «شرق» نیز تیتر «خداحافظ مرد مصلحت» را انتخاب کرده و در گزارشی به زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخته است.

روزنامه «خراسان» تیتر یک خود را پیام تسلیت مقام معظم رهبری با عنوان «فقدان جانکاه رفیق و همگام» اختصاص داده است. این روزنامه همچنین چند عکس‌ از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنار امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب منتشر کرده است.

روزنامه «همشهری» به گاه‌شمار زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخته و تیتر نخست خود با عنوان «رحلت رفیق دیرین رهبری» منتشر کرده است.

روزنامه «جوان» تیتر یک خود را «مرد روزهای سخت مبارزه و یار امام و رهبری به دیدار خدا شتافت» انتخاب کرده و به پیام تسلیت مقام معظم رهبری و خبرگان رهبری اشاره کرده است.

روزنامه «رسالت» هم امروز خبری درباره ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر نکرده است.

در این فیلم می توانید تصاویری از صفحه اول روزنامه‌ها که تحت تاثیر درگذشت آیت الله رفسنجانی است را ملاحظه کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha