• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95102012463
  • خبرنگار : 71134

پیام تسلیت دبیرشورای انقلاب فرهنگی، وزیر علوم و رییس دانشگاه آزاد در پی درگذشت آیت الله هاشمی

پیام تسلیت دبیرشورای انقلاب فرهنگی، وزیر علوم و رییس دانشگاه آزاد در پی درگذشت آیت الله هاشمی

در پی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر فرهادی وزیر علوم و دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پیام هایی جداگانه درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن کامل پیام دکتر مخبر دزفولی دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

رحلت یار دیرین انقلاب و امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تاثر و تالم همه دلسوزان انقلاب اسلامی شد.

آن مجاهد خستگی ناپذیر که از عنفوان جوانی در مسیر مبارزه با رژیم طاغوت مصائب و سختی‌های فراوانی متحمل شد در 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی همپای امام (ره) و رهبری برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی از پای ننشست و تا آخرین نفس مجاهده و تلاش کرد.

ایشان هیچ گاه انقلاب اسلامی و آرمان های امام بزرگوار (ره) را فراموش نکرد و همواره معتمد مورد وثوق رهبر بزرگوار انقلاب (مدظله العالی)بود.

ملت مسلمان و مقاوم ایران خطبه‌های  مستدل و عالمانه مرحوم آیت الله رفسنجانی را هیچگاه فراموش نخواهند کرد.

تاریخ معاصر ایران گواهی خواهد داد که در سال‌های سخت دفاع مقدس مرحوم آیت الله رفسنجانی با حضور در جبهه های جنگ هم به رزمندگان روحیه برای مقاومت میداد و هم فرماندهان را برای اتخاذ تدابیر صحیح یاری میداد.

پس از دفاع مقدس نیز در دوران سازندگی آیت الله هاشمی محور اصلی سازندگی در کشور بود و خدمات ایشان در آن زمان نیز منشاء برکات زیادی برای کشور بود.

دوران 8 سال ریاست ایشان بر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز توام با مصوبات راهگشای متعدد برای حوزه علم و فرهنگ کشور بود و بخش مهمی از توسعه آموزش عالی در کشور نیز در این دوران پایه گذاری شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب (مدظله  العالی)، بیت مکرم ایشان و همه آحاد ملت ایران برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی را خواستار است.

همچنین در متن پیام وزیر علوم به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت تاثر برانگیز حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یار دیرین امام و رهبری، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از استوانه‌های نظام اسلامی، خسرانی جبران ناپذیر برای میهن اسلامی است.

مبارزات مستمر این شخصیت عالیقدر در راه برپایی حاکمیت دینی در دوران پیش از انقلاب و حضور موثر و تعیین کننده او در همه عرصه‌های انقلاب از آغاز تا امروز از وی شخصیتی ممتاز و تکرار نشدنی در تاریخ معاصر ایران ساخته است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده بزرگوار ایشان، جامعه دانشگاهی و ملت شریف ایران تسلیت می‌گوید و برای آن فقید سعید، علو درجات در پیشگاه باری تعالی مسئلت می‌نماید.

به گزارش ایسنا متن پیام دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی‏

مجاهد نستوه، اسطوره پایداری بر کلمه حق، یار دیرین امام و رهبری و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ( قدّس الله نفسه الزکیه) به ملکوت اعلی پیوست.

اینجانب این ضایعه بزرگ و مصیبت عظیم و ثلمه جبران ناپذیر را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، همسر مکرمه، فرزندان و بیت معزز و معظم ایشان، جامعه بزرگ روحانیت، مردم شریف ایران و به خصوص خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته است تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

تاریخ، پژواک ندای حق طلبی و یک عمر مبارزه مخلصانه ایشان در مسیر حق و عدالت را هرگز از یاد نخواهد برد.

بی شک نام بلند این شخصیت جهانی و کم نظیر در دوران معاصر بر تارک تاریخ پر افتخار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چون ستاره‌ای تابناک در کنار نام شهدا و امام شهدا و بزرگانی چون امیر کبیر خواهد درخشید.

کارنامه درخشان ایشان در تمام مبارزات قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، فرماندهی شجاعانه دفاع مقدس، و سهم ایشان در مدیریت مدبرانه  نظام جمهوری اسلامی ایران در سنگرهای ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ذخیره صالحه ای برای علو درجات این رادمرد بزرگ خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha