• پنجشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95101610033
  • خبرنگار : 71505

مخدوش شدن تابلوی خیابان «علی اکبر فرهنگی» با اسپری

مخدوش شدن تابلوی خیابان «علی اکبر فرهنگی» با اسپری

با وجود نامگذاری خیابانی با نام استاد «علی‌اکبر فرهنگی» مدتی است نام پدر مدیریت رسانه در ایران، سر جایش نیست.

به گزارش ایسنا، مهرماه سال 1394 بود که در آیینی رسمی، یکی از کوچه‌های ضلع شرقی دانشگاه تهران واقع در منطقه 6 به نام استاد «علی اکبر فرهنگی» شد. اما به فاصله اندکی پس از آیین نام‌گذاری‌ای که با حضور چهره‌های فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد، اهالی و شهروندان شاهد مخدوش‌شدن تابلوی این خیابان با رنگ بودند؛ رخدادی که حتی پس از تعویض تابلو چندین بار تکرار شد تا جایی که اهالی فرهنگ به این امر معترض و خواستار پاسخگویی شهرداری شدند.

اما ماجرا به همینجا ختم نشد و بعد پس از کندن این تابلو و نصب مجدد آن به همراه نام پیشین این خیابان (بهنام)، مجددا این تابلو مخدوش شده؛ به نحوی که نام «علی اکبر فرهنگی» با اسپری سیاه پوشانده شده و تنها نام قبلی این خیابان باقی مانده است. «بهنام» نام پیشین این خیابان بوده که در نصب‌های چندباره بعدی در پرانتز در این تابلو قید شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر «علی اکبر فرهنگی» چهره ماندگار در سال ۱۳۲۱ در شهر طالقان دیده به جهان گشود. وی از آغاز جوانی به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگونی وارد شد و از دانش و ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات را مطالعه و تحصیل کرد؛ چنانکه در دو زمینه متفاوت، دو دکترا و یک فوق دکترا گرفت.

وی دوران ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند و از برخی معلمانش می‌توان به افراد سرشناسی چون جلال آل احمد و خسرو فرشیدورد، استاد دانشکده ادبیات اشاره کرد.

وی در زمینه ارتباطات، آثار «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» را برای اولین‌بار در زبان فارسی پدید آورد که سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است

در آیین نام‌گذاری این خیابان، چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، حبیب‌الله غفوری معاون اجتماعی منطقه 6 شهرداری تهران و جمعی از استادان و دانشجویان ارتباطات حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۰-۱۶ ۱۹:۱۹

آیا وقتی چند نفر دور هم نشستند و نام خیابان را تغییر دادند، نظر اهالی این خیابان را هم پرسیدند؟ اصلا نظر مردم محل مهم بوده است؟