• جمعه / ۲۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95092616205
  • خبرنگار : 71415

مطرح شدن اتهامات جدید علیه لولا داسیلوا

مطرح شدن اتهامات جدید علیه لولا داسیلوا

دادستان‌های برزیل از طرح اتهامات فساد جدید علیه لولا داسیلوا، رئیس جمهور اسبق این کشور و همچنین همسر او و وزیر دارایی سابق برزیل خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اکنون سرجیو مورو قاضی فدرال برزیل باید در خصوص این که اتهامات جدید می توانند محاکمه دیگری برای لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رقم بزند یا خیر، تصمیم بگیرد.

داسیلوا پیش از این نیز بابت اتهامات فساد جداگانه قبلی خود در دادگاه تحت نظر قاضی مورو در جنوب برزیل در حال محاکمه بود. با این حال انتظار نمی رود حکم مربوط به پرونده قبلی تا پیش از اواخر ژانویه آتی یا اوایل فوریه اعلام شود.

لولا داسیلوا که در ژانویه 2011 بعد از دو دور ریاست جمهوری از این سمت کنار رفت، همچنین به اتهام فساد مالی در دادگاه برازیلیا با یک محاکمه دیگر روبرو است اما هنوز تاریخ این محاکمه تعیین نشده است.

وکلای وی مکررا گفته اند که او بی گناه است. کریستیانو مارتینز، وکیل لولا داسیلوا در بیانیه‌ای اتهامات جدید وی و همسرش را "ناشی از خیال‌پردازی" خواند.

دادستان‌های برزیل در خصوص اتهامات جدید در بیانیه‌ای گفتند، لولا داسیلوا ناظر بر طرح فساد مالی بوده که در جریان آن شرکت اودبرخت به عنوان بزرگترین شرکت ساخت و ساز آمریکای لاتین 22.18 میلیون دلار رشوه برای به دست آوردن هشت قرارداد شرکت پتروبراس پرداخت کرده است.

دادستان‌ها گفته‌اند لولا داسیلوا انتصاب سیاسی مدیران اجرایی پتروبراس را که می توانستند به اجرای این فساد کمک کنند، هماهنگ کرده و این پول به سمت حسابهای مالی کمپین انتخاباتی حزب کارگران متعلق به لولاداسیلوا و همپیمانانش از جمله حزب حاکم فعلی یعنی حزب جنبش دموکراتیک هدایت شده است.

همچنین ماریسا همسر لولا داسیلوا در این پرونده به پولشویی متهم شده و آنتونیو پالوچی، وزیر دارایی سابق دولت وی نیز به فساد و پولشویی در این پرونده متهم شده است.

دادستان‌ها می گویند بخشی از این پول غیرقانونی به لولا داسیلوا و همسرش داده شده و آنها به طور مخفیانه از پول‌های پرداختی شرکت اودبرخت برای خرید و نوسازی املاک استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha