• شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95092011527
  • خبرنگار : 71578

دانشگاه کمبریج پیش‌بینی کرد:

خروج بیش از 60 درصد دانشجویان خارجی از انگلیس

خروج بیش از 60 درصد دانشجویان خارجی از انگلیس

دانشگاه کمبریج در گزارشی به پارلمان انگلیس هشدار داد که بیش از دو سوم دانشجویان خارجی انگلیس در آینده نزدیک از این کشور خارج خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از یو.دبلیو.نیوز، دانشگاه کمبریج به پارلمان انگلیس نسبت به افت کیفیت علمی و تحقیقاتی این کشور در پی خروج دانشجویان اروپایی و بازگشت آنها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد.

در این گزارش آمده است: وضعیت قوانین مهاجرت و ویزا برای دانشجویان خارجی، دانشگاه‌ها و آینده علمی آنها را به لبه پرتگاه کشانده و صدمات فراوانی برای آنها در پی خواهد داشت.

دانشگاه کمبریج اعلام کرده است که حتی قبل از اینکه تغییری در قوانین انگلیس اعمال شود میزان رشد درخواست‌های ورود به این دانشگاه برای سال آینده نسبت به سال جاری بیش از 14 درصد کاهش یافته است و مطئنا می‌توان انتظار افت بیشتری داشت.

این گزارش یکی از 190 گزارشی است که از طرف دانشگاههای مختلف انگلیس نظیر کمبریج، شفیلد، کالج و دانشگاه لندن، انجمن‌های دانشجویی، دانشجویان و صاحبان کسب‌وکارهای فنی برای کمیته پارلمانی آموزش ارسال شده است تا نسبت به تبعات برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هشدار دهند.

نیل کارمایکل رییس کمیته آموزش گفت: این گزارش‌ها نشان‌دهنده عمق نگرانی بخش‌های مختلف جامعه نسبت به برگزیت است و باید تمهیداتی برای حفظ دانشجویان، محققان و کارکنان اروپایی دانشگاه‌ها اندیشیده شود.

وی افزود: مهمترین نگرانی ما این است که انگلیس چطور می‌تواند پس از برگزیت همچنان یک مقصد جذاب برای دانشجویان خارجی باشد و کلاس جهانی دانشگاه‌های خود را حفظ کند و در رقابت با رقبا بازنده نباشد.

گروه راسل که متشکل از 24 دانشگاه تحقیقاتی است نیز طی نامه‌ای از دولت انگلیس خواسته است که نسبت به ادامه اقامت و کار اتباع اروپایی دانشگاه‌های انگلیس، دسترسی آنها به وام‌های دانشجویی و عدم افزایش نامعقول شهریه‌ها تمهیداتی اتخاذ شود تا مشکلاتی از قبیل ویزا و سختی زندگی برای آنها به وجود نیاید.

کمیته پارلمانی آموزش در ماه سپتامبر 2016 برای بررسی اثرات برگزیت بر آموزش عالی انگلیس تشکیل شده است و در این مدت گزارش‌های زیادی در رابطه با افت قریب‌الوقوع دانشگاه‌های انگلیس منتشر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha