• جمعه / ۱۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95091911276
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

بهای گاز در مناطق سردسیر تخفیف مشابه بهای برق در مناطق گرمسیری داشته باشد

بهای گاز در مناطق سردسیر تخفیف مشابه بهای برق در مناطق گرمسیری داشته باشد

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت محترم برای مناطق سردسیر در بهای گاز مصرفی تخفیف مشابه در بهای برق مصرفی در مناطق گرمسیری و دارای شرجی را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل از دولت و نمایندگان مجلس خواست به خاطر شدت برودت در مناطق سردسیر و مصرف بیشتر گاز، این مناطق از تخفیف ویژه در نرخ گاز بهره‌مند شوند. برای بسیاری از خانواده‌ها امکان پرداخت تمام بهای گاز مصرفی با نرخ فعلی وجود ندارد و شایسته است دولت برای مناطق سردسیر در بهای گاز مصرفی تخفیف مشابه بهای برق مصرفی در مناطق گرمسیری و دارای شرجی را داشته باشد.

وی از مسافرت قریب‌الوقوع دکتر نوبخت به استان جهت بررسی مشکلات راه آهن اردبیل خبر داد و از اهتمام دولت در این خصوص تشکر کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه عزت و ذلت کشور جمهوری آذربایجان به طور قهری ارتباط با آذری‌های جهان دارد، گفت: به همین جهت حساسیت آذری‌ها برای اتفاقات آنجا طبیعی است.

وی با این مقدمه سفر قریب الوقوع نتانیاهو نخست وزیر جلاد و کودک‌کش اسرائیل به آذربایجان را محکوم و آنرا یک ذلت و ننگ بزرگی برای آذری‌ها دانست و گفت: کسی که اسرائیلی‌ها مجسمه او را حتی یک روز در اسرائیل تحمل نکردند و مجسمه طلایی او را پایین کشیدند، چگونه ملت آذربایجان او را قبول کنند، در حالی که خود اسرائیلی‌ها او را قبول ندارند؟

وی ادامه داد: علاقه اسرائیل به آذربایجان جهت مقاصد اقتصادی و نظامی نیست. اسرائیل آذربایجان را فقط به خاطر همسایگی با ایران می‌خواهد و در صدد است انتقام شکست‌ها و کاستی‌های خود در لبنان و سوریه را در آذربایجان از ایران بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تمدید تحریم اخیر آمریکا، گفت: ماشین تبلیغات استکبار جهانی از زبان روشنفکران داخلی به ملت ما القا می‌کنند که ما چرا با آمریکا دشمنی داریم و چه وقتی این دشمنی تمام خواهد شد. ملت و دولت ما ابتدا با هیچ کشوری دشمنی ندارد و در خصوص آمریکا هم دشمنی از طرف آنها شروع شده است. آنها عصبانی هستند که چرا انتخابات در عراق، یمن و غزه فلسطین موجب روی کار آمدن جناح نزدیک به ایران شده و آن را دخالت می‌دانند.

عاملی افزود: آنها مبارزه ملت بحرین و شرق عربستان برای دموکراسی و همچنین عدم همراهی سوریه با اسرائیل را که از قبل از انقلاب اسلامی بوده به پای ایران می‌نویسند. آنها با داعش برای قتل عام ما آمده‌اند و مبارزه ما با داعش را که صرفا عنوان دفاعی دارد مقابله با منافع آمریکا می‌دانند.

وی افزود: آنها می‌گویند هرکس در دنیا نفس می‌کشد باید اسرائیل را که تمام وجودش آلوده به خون مظلومان است به رسمیت بشناسد و وقتی ما از این ذلت و بردگی اجتناب می‌کنیم، آن را دشمنی با آمریکا تلقی می‌کنند.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: آخرین خیانت آنها در برجام است. دولت ما در عمل به تعهدات خود ذره‌ای تخطی نکرد ولی آنها با نهایت قلدری، زورگویی، فزون خواهی و روحیّه اهریمنی و استکباری تحریم‌ها را تمدید کردند و در یک کلمه آنها هستند که ما را رها نمی‌کنند و با ما دشمنی دارند نه اینکه ما از ابتدا سر جنگ با آنها داشته باشیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha