• جمعه / ۱۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95091911215
  • منبع : نمایندگی گیلان

ابتکار جوان آستارایی در تولید گلدان با تایرهای فرسوده

ابتکار جوان آستارایی در تولید گلدان با تایرهای فرسوده

ایسنا/گیلان یک جوان مبتکر آستارایی با بهره مندی از لاستیک های فرسوده خودرو که در طبیعت رها شده است، گلدان های زیبا تولید می کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «فرهاد اشجعی» که کارمند نظام پزشکی و از بازاریان موفق شهرستان مرزی بندر آستارا می باشد، در خصوص ایده تبدیل لاستیک های فرسوده  به گلدان، اظهار کرد: از مدت ها پیش که از مقابل آپارتی‌ها تردد می کردم، این سوال در ذهنم ایجاد شد که تکلیف این همه لاستیک فرسود روی هم چیده شده مقابل اینگونه مغازه ها چه می شود.

وی ادامه داد: پس از یقین پیدا کردن از این موضوع که بسیاری از این لاستیک ها و تایرها قابل بازیافت نیست و یا دفن و یا در طبیعت رها می شوند، ایده تبدیل آنها به گلدان هایی با اشکال مختلف در ذهنم نقش بست.

اشجعی با اشاره به اینکه در سطح جهان و حتی کشورمان افرادی هستند که با خلاقیت خود، از این لاستیک ها به شکل مفیدی بهره مند می شوند، افزود: برش و تبدیل این تایرها به گلدان ها و رنگ آمیزی آنها سبب شده است، تا این ایده در شهرستان آستارا مورد توجه طبیعت دوستان قرار گیرد. طبیعت شهرستان آستارا و به طور کلی استان گیلان و شمال کشور، به دلیل نامهربانی برخی گردشگران و ساکنان، درگیر با مسأله مدیریت پسماند و زباله است. با اندکی ابتکار، بسیاری از اشیائی را که به عنوان زباله دور ریخته می شود، را می توان با تغییر کاربری، مورد استفاده قرار داد.

وی به استقبال سایر دوستان و شهروندان و تمایل به یادگیری این نوع خلاقیت سخن گفت و خاطرنشان کرد: در بخشی از حیاط منزل، کارگاهی را با استفاده از سایر مواد بازیافتی از قبیل لوله های کارتنی درون رول های بنر و پارچه ایجاد کرده ام و در آینده ای نزدیک در پرورش آزمایشی قارچ مورد استفاده قرار خواهم داد.

وی، با بیان اینکه تولید هر گلدان تایری تقریبا هزینه ای ندارد، تصریح کرد: علاوه بر گلدان های تایری، لوازم خانه از قبیل لوستر، میز و صندلی، سیستم گرمایشی برقی، تخت، منقل کباب پزی و سایر لوازم نیز توسط این مبتکر آستارایی تولید شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha