• جمعه / ۱۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95091206221
  • خبرنگار : 71533

انتقاد موحدی کرمانی از استعفای مدیرعامل راه‌آهن

انتقاد موحدی کرمانی از استعفای مدیرعامل راه‌آهن

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: استعفای مدیرعامل راه‌آهن جای تعجب دارد، اگر وی مقصر است باید محاکمه و عزل شود و اگر مقصر نیست چرا به تقلید از بیگانگان در هنگام حادثه استعفا می دهد؟

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان این‌که قصور و بی تدبیری دست اندرکاران، خانواده‌هایی را در حادثه تصادف دو قطار عزادار کرده است، گفت: مسافرین و شاهدان این حادثه می گفتند که اتفاق در ساعت هفت و نیم صبح رخ داده است اما ساعت ده و نیم، یعنی پس از سه ساعت گذشت از زمان حادثه، هلی کوپترها و آمبولانس ها سر رسیدند در حالی که هیچ امکاناتی هم نداشتند و حتی مجهز به کپسول های آتش نشانی هم نبودند.

وی ادامه داد: مردم ساعت‌ها در سرمای استخوان سوز بیابانها می لرزیدند و عده‌ای هم در آتش زنده زنده در حال سوختن بودند و هیچ کمکی هم در کار نبوده است.

موحدی کرمانی با اشاره به استعفای مدیرعامل راه‌آهن، اظهار کرد: استعفای مدیرعامل راه‌آهن جای تعجب دارد، اگر وی مقصر است باید محاکمه و عزل شود و اگر مقصر نیست چرا به تقلید از بیگانگان در هنگام حادثه استعفا می دهد؟

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مسئولان باید دغدغه مسائلی همچون حادثه تصادف دو قطار را در راس اولویت‌های خود قرار دهند اظهار کرد: آن‌ها باید همه تلاش خود را در کاهش مسائل و مشکلات داغداران این حادثه به کار ببرند و مسببین و مقصرین آن نیز باید محاکمه شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه شنیده‌ام برای پذیرایی از مسافرین قطارها قراردادی با یک شرکت هلندی بسته شده است اظهار کرد: شنیده‌ام که برای پذیرایی از مسافرین قطارها قراردادی به مبلغ ۱۲ میلیون یورو با یک شرکت هلندی بسته‌اند و حال پرسش این است که وقت آن نرسیده است که به جای شرکت خارجی از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم؟

موحدی کرمانی همچنین با یادآوری موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف اظهار کرد: به نظر می رسد که مسئله حقوق های نجومی به طور کامل به دست فراموشی سپرده شده است در حالی که قرار بود از این موضوع گزارش هایی تهیه شود و به اطلاع مردم برسد اما هیچ پیگیری و اطلاع رسانی به مردم انجام نشد. گویا رهبری باید تذکر بدهند و مسئولان مدعی پیروی از رهبری نیز این تذکرات را به دست فراموشی بسپارند.

وی افزود:‌ نتیجه رسیدگی به این مسئله برای مردم روشن نشده است و همچنان سوالات بسیاری در ذهن مردم باقی مانده است و حتی دیوان عدالت اداری و قوه قضاییه نیز تاکید کردند که تا کنون در خصوص ماجرای حقوق های نجومی گزارشی از دولت به آن‌ها ارائه نشده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه مسئولان باید حرمت قانون را حفظ کنند، ادامه داد: آقایان در توجیه مسئله حقوق‌های نجومی می گویند این موضوع و این دریافت‌ها قانونی بوده است. حرمت قانون را حفظ کنید مردم را به قانون بدبین نکنید. جمهوری اسلامی ایران یک کشور دینی است و قرآن بر آن حاکم است.

وی ادامه داد: اگر این برداشت ها قانونی بوده است چرا وقتی آنهایی که چنین حقوق هایی گرفته اند، مبالغ اضافی را پس می دهند شما هم پس می گیرید اگر قانونی نیست نه آن‌ها حق دارند پس دهند و نه شما حق دارید پس بگیرید و حتی اگر این موضوع در چارچوب قانون انجام گرفته پس چرا مسئولین مربوطه عذرخواهی می‌کنند؟ مگر عمل به قانون عذرخواهی دارد؟

موحدی کرمانی با انتقاد از رویه دولت در پیگیری موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف اظهار کرد: مسئولان مدام درباره اختصاص ۴۰ هزار تومان یارانه به مردم جلسه برقرار می‌کنند که از تعداد یارانه بگیرها بکاهند اما درباره موضوع حقوق نجومی جلسه‌ای برگزار نمی‌شود. لابد آن برداشت‌های نجومی اشکالی ندارد و فقط اختصاص ۴۰ هزار تومان به مردم سخت است. بهتر است مسئولان در کارهایشان دقت بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تمدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا گفت:‌ ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که از شما و عناصر هم‌پیمانتان که دروغگو، ستم‌گر و حیله‌گرید و از ستمگران نیز حمایت می‌کنید بیزاریم. اگر شما به دنبال پاره کردن برجام هستید ما به تبعیت از سخن رهبری پیش از شما برجام را می‌سوزانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: تاکی قرار است رهبری هشدار دهد و مسئولان بیدار نشوند؟ رهبری قبل از مذاکرات فرمودند که من به این مذاکرات بدبین هستم و پس از آن در همین اواخر اظهار کردند که آمریکایی‌ها پای تعهدات خودشان ایستادگی نخواهند داشت. با توجه به این سخنان رهبری ما باید با کسانی مذاکره کنیم که به تعهدات خود عمل کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد:‌ برخی می‌گویند اینها تحریم‌های تازه نیست بلکه تمدید تحریم‌های گذشته است اما ما می‌گوییم اسمش هر چه که باشد خباثت، لئامت، بدعهدی، رذالت و سقوط از انسانیت و شرافت است.  مردم ما که بیدار هستند اما مسئولین ما هم باید بیدار شوند و دلشان را به غرب نسپارند.

موحدی کرمانی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی و حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان اظهار کرد: درگذشت مرجع تقلید، آیت الله موسوی اردبیلی و همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی که عمری در راه اسلام خدمت و مجاهدت می کرد را تسلیت می گویم و فوت فیدل کاسترو رهبر شجاع، ‌مردمی و دلار مردم کوبا را هم تسلیت می گویم. وی وقتی به ایران آمد و به مرقد امام (ره) رفت در جمله‌ای امام (ره) را چنین توصیف کرد که وی یک رهبر زاهد و پرهیزگار بود که در خانه‌ای ساده زندگی می‌کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۲:۴۶

خدا انشالله شما را حفظ کنه که می فرمایید حتی در کارهای خوب هم نباید از غربی ها تقلید کرد شما چه تجارب پربرکتی در طول عمرخود داشته اید

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۲:۵۴

حاج آقا شما که تریبون توو دستته چرا؟ یکی از پر سابقه ترین مدیران راه اهن کشور همونی هست که عذرخواهی کرد و استعفا داد. استعفای اون تقلیدی نبوده! مقصر هم نبوده، خدماتی که انجام داده رو فراموش کردید! اون با استعفاش نشون داد که مردم ایران شایسته احترامن! جونشون اهمیت داره! مقصر نبود اما چون توو دوره اون این اتفاق افتاد ترجیح داد چون نتونسته به هموطناش خدمت کنه، بره شاید یکی بهتر بیاد! نه اینکه مثل خیلی ها حق مردم رو بخوره و آزاد آزاد بگرده! به جای این حرفا، از دکتر زنگنه تشکر کن که با تمام حملات و بی انصافی ها به نفت ایران ارزش داد. تشکر کن حاج آقا! من دانشجو به نمایندگی از تمام دانشجویان همفکر خودم از دکتر روحانی، دکتر ظریف ، دکتر زنگنه و تمام دولتمردای دلسوز تشکر میکنم که حدااقل کارشون آباد کردن گند 8 ساله بود! آقای پور سید آقایی متشکریم بابت تمام خدماتی که برای ما انجام دادی.

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۲:۵۸

قصور با جرم دو مقوله متفاوت هست قصور گاهی ناشی از ناتوانی فرد در اجرای وظیفه می باشد و گناهی مرتکب نشده که تاوان بدهد مقرند چون درست مجموعه خودش را اداره نکرده است

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۳:۰۲

استعفا ندهد یک حرف میزنید ، استعفا دهد باز یک حرف دیگر ! بس است !!

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۷ ۱۸:۴۴

دقیقا !

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۳:۰۴

اما همه با شما موافق نیستند.

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۳:۰۷

چه جالب!!

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۳:۴۳

این بنده خدای مسئولان به کدوم سازشما برقصند ازیک طرف وزیر رو تحت فشارگذاشتید که استعفا بده ازطرف دیگه به مدیرکل راه آهن میگن چرابه تقلید ازغربی ها استعفا دادی .چرافکرمیکنید که تمام رفتارغربی ها بده

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۴:۰۷

یعنی هرکس استعفا بده تقلید از بیگانست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخ یا خدا ما کجا داریم زندگی میکنیم

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۴:۱۳

ای بابا معلوم نیست باید به ساز کی برقصه این دولت

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۴:۲۵

استعفا نده یه جور! بده یه جور دیگه! چی میخان از جوونمون خدا میدونه

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۴:۳۲

وای وای وای

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۴:۴۶

اي بابا آقا كرماني حالا يك بار هم كه يكي حاضر شد استعفا بده و از حقوق چند ميليوني چشم بپوشه شما ناراحتي!؟ به تقليد از بيگانگان يعني چي!

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۵:۱۰

احسنت حاج آقا

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۵:۱۷

تقلید نکرده که، هنگامی که یه مسئول نتونه وظایف محوله رو انجام بده و باعث ایجاد خطا در کارش بشه باید استعفا بده. ایشونم کمترین کار ممکن رو کردن. البته از نظر شما شاید کشته شدن پنجاه شصت نفر چیز عادی باشه

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۷:۴۹

یک نفر هم که شرافتمندانه کار درستی کرد و به احترام افکار عمومی جریجه دار شده استعفا کرد، آقای موحدی به این کار درست انتفاد مبی کند!... شخصا مدیر عامل مقصر نبود اما به احترام مردم استعفا کرد. انتفاد برای چیست؟

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۲۰:۳۳

حضرت آیت اله، شماچرا دولت جمهوری اسلامی راکه برخاسته ازنظام جمهوری اسلامی است تضعیف می کنید!!! چرانقاط قوت نظام رانمی گویید، مثلا همین پیروزی دراوپک را، یا کارهای مثبت دولت را، اگر رییس راه آهن استعفا نمی کرد شما درخطبه تان چه می گفتبد، آیا قدرت اینقدر عزیز است که ناجوانمردانه انتقاد کنیم چراازشهرداری تهران که بخششهای نجومی داشت انتقادنمی کنید، حضرت آیت اله به کجا چنین شتابان؟! شماکه دردولت قبل اصولگرایان صاحب نظربودید، چرا به گذشته خودتان انتقاد نمی کنید.