• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95090905365
  • منبع : نمایندگی مازندران

ادیانی: دولت لایحه بیمه درختان میوه دار را به مجلس ارائه کند

نماینده قائم شهر و جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت برف اخیر در بخش محصولات کشاورزی و دامی در مازندران از طرف نمایندگان در حال پیگیری است اما هیچ دولتی لایحه‌ای برای بیمه درختان میوه‌دار ارائه نکرده است، دولت مکلف و ملزم است که لایحه‌ای برای بیمه‌کردن درختان به مجلس ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، علی ادیانی در نشست خبری به مناسبت روز مجلس در قائم شهر طرح دوفوریتی را ضرورتی برای جلوگیری از خسارت حقوق‌های نجومی و نامتعارف دانست و نظارت مجلس را در این مهم غیر قابل انکار خواند.

عضو کمیسیون انرژی در خصوص گازرسانی در حوزه انتخابیه گفت: در سوادکوه و ورسک و لفور گازرسانی انجام نشد  ولی ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل اعتبار بخشی از طرح‌های اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی محور  رجه- ورسک نیز تامین اعتبار انجام خواهد شد، عنوان کرد: در  سال ۹۵ به دلیل تغییرات گاز  و انتقال انشعابات  مشکل فشار گاز نخواهیم داشت.

نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی درباره انتقال آب سد آیت‌الله مازندرانی و سد لفور  به کل حوزه انتخابیه افزود: این مهم در مصوبه هیئت وزیران قرار گرفته  است.

وی همچنین در بحث جاده شیرگاه - زیراب از نامه مشترک به اتفاق دیگر نماینده  حوزه انتخابیه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۱ ماه  گذشته هیچ پرداختی به شرکت‌های پیمانکاری صورت نگرفته است.

ادیانی افزود: شرکت‌های پیمانکاری  تا قبل از مهر ماه سال جاری مبلغ ۵۲ میلیارد تومان  مطالبه داشتند که در قالب اوراق خزانه تحویل آنها شد و اکنون پیمانکاران به صورت جدی در حال فعالیت هستند.

وی توقف کار پیمانکاری در این محور مواصلاتی را به دلیل روز تصادفی و ترافیکی نمادی از بی تدبیری وزارت راه خواند و اتمام این پروژه را ملزوم تامین اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی دانست و افزود: ۵۰ میلیارد  تومان اعتبار با قول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای این پروژه در نظر گرفته ایم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران درباره تعریض جاده در محور سوادکوه تاکید کرد: در سرخ کلا و بالازیراب باید تملک برای جاده سازی صورت گیرد .

ادیانی افزود: دومعدن شناسایی شده در کردآباد نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی مازندران به دلایل مختلف تعطیل شد و برای احیای آنها امور زیرساختی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: شهرک ها با وجود تحریم در تهیه مواد اولیه مشکل دارند و سرمایه در گردش  آنها به صفر رسیده است.

وی گفت: کارخانه هایی با ۱۰۰۰ نفر نیرو میزان اشتغال آنها به ۱۵۰ نفر کاهش یافته است و بیش از ۸۵درصد فعالیت های شهرک صنعتی کوه خیل، رستمکلا، سنگتاب، بشل و پل سفید تعطیل است که این مسئله برای اقتصاد کشور و استان خوب نیست.

این مسؤول با تأکید بر اینکه تقریباً ۱۵ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه فعال هستند، اظهار کرد: از بسته حمایتی دولت، ۴۷۰ میلیارد تومان سهم مازندران است و تاکنون ۵۰ درصد آن جذب شده است.

نمایده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس یادآور شد: جاده ۷ تن به سمسکنده آزادراه است که بخش خصوصی مسئولیت ساخت و اتمام پروژه را عهده دار است، سرمایه گذار پس از ساخت عوارض دریافت می کند و چون پیمانکار پول لازم را نداشته این طرح لغو شده و به دنبال سرمایه گزار جدید هستیم.

ادیانی در پاسخ سوال ایسنا درباره وضعیت کارخانه نساجی گفت: کارخانجات نساجی مازندران به بخش خصوصی  واگذار شد اما سهام به بخش خصوصی انتقال پیدا نکرد همچنین نساجی شماره یک مشمول اصل ۴۴ قانو ن اساسی شد و به سوددهی نرسید از این رو شهرداری ورود پیدا کرد البته نماینده ها و شهردار مطلع نبودیم ولی مخالفتی نیز رخ نداد.

وی تاکید کرد: شهرداری مکلف است و تعهد داده تا  کارخانه احیا شود  و هیچگونه تغییر کاربری صورت نخواهد گرفت و پس از احیا مکان آن از شهر خارج خواهد شد و  از آنجایی که شهرداری موسسه حقوقی غیر دولتی است پس از  احیا به بخش خصوصی واگذار می شود  و منع قانونی ندارد.

وی با اشاره به عملکرد مدیران استانی افزود: معدل مدیران استانی در مقایسه با مدیران دولت قبل پایین بوده و خروجی معدل کم است.

ادیانی اظهار کرد: از ظرفیت مجمع نمایندگان مازندران به‌طور مطلوب استفاده نشد و با توجه به داشتن ظرفیت بالا، حق مردم است که از آن استفاده شود و تا این لحظه از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات خود به نفع مطلوب استفاده نکرده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به سوال ایسنا در تامین اعتبار برای خسارات ناشی از برف گفت: خسارت برف اخیر در بخش محصولات کشاورزی و دامی  در مازندران از طرف نمایندگان در حال پیگیری است اما هیچ دولتی لایحه‌ای نیاورد برای بیمه درختان میوه‌دار ارائه نکرده از این رو دولت مکلف و ملزم است که لایحه‌ای برای بیمه‌کردن درختان به مجلس ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha