• شنبه / ۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95090603860
  • خبرنگار : 71496

حکیم تصویب قانون حشد شعبی را "گامی مهم" خواند/العبادی تبریک گفت

حکیم تصویب قانون حشد شعبی را "گامی مهم" خواند/العبادی تبریک گفت

رئیس ائتلاف ملی عراق تصویب قانون حشد شعبی را "گامی مهم" خوانده و آن را در راستای تحقق آشتی ملی دانست و تاکید کرد که حشد نماینده هیچ مذهب و یا گروهی نبوده و نماینده کل مردم عراق است. در عین حال حیدر العبادی نیز به ملت عراق تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق، بزرگترین فراکسیون شیعه در پارلمان این کشور در کنفرانسی مطبوعاتی در پارلمان عراق گفت: تصویب قانون حشد شعبی به منزله گامی مهم و ملی بوده و اشتباه است که این مساله پیروزی یک فرقه مذهبی دانسته شود.

حکیم تاکید کرد: حشد نماینده هیچ فرقه مذهبی و یا گروهی نبوده و نماینده کل مردم عراق است و به منزله تحقق خواست مردم شجاع و دلاور عراق برای آزادسازی خاکشان و بازگرداندن امنیت و صلح به کشور است. این قانون گامی مهم در راستای تحقق آشتی ملی است که ائتلاف ملی قصد دارد در ماه‌های آتی آن را به شرکای خود ارائه دهد.

رئیس ائتلاف ملی عراق ادامه داد: می‌دانیم که برخی گروه‌ها هنوز برای شرکت در رای گیری در مورد این قانون قانع نشده‌اند و برخی نیز ملاحظاتی بر آن دارند اما این اشکالات در مورد اصل قانون نیست بلکه خواستار اعمال برخی تغییرات در جزئیات آن است. رویکرد دیگری هم وجود دارد که پارلمان کلیات قانون و یا چارچوب کلی آن را برای حشد در قانون تعیین کند و جزئیات و تفاصیل آن را به بخش‌نامه‌هایی که فرمانده کل نیروهای مسلح صادر خواهد کرد، واگذار کند.

حکیم در ادامه گفت: ما اطمینان داریم که در گام‌های بعدی آنچه گروه‌ها می‌خواهند حاصل خواهد شد و می‌دانیم که آنها از اصل این قانون حمایت می‌کنند همانگونه که پیشتر نیز در گفت‌وگوهای خود آن را ابراز داشته‌اند.

وی افزود: ائتلاف ملی کمیته‌ای تشکیل داد که این کمیته نشست‌های طولانی و متعددی با گروه‌های مختلف جهت ترغیب آنها به حمایت از قانون حشد شعبی برگزار کرد و در این امر هیچ اهرمی از سوی من و یا تلاش برای طرد برخی از شرکا وجود نداشت و تاکید ما بر مشارکت همه گروه‌های ملی و نمایندگان در رای گیری است.

پارلمان عراق در نشست امروز (شنبه) خود قانون هیئت حشد شعبی را به رای گذاشت.

در همین راستا حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن تبریک به نیروهای حشد به خاطر تصویب قانون هیئت حشد شعبی بر اهمیت این قانون تاکید کرده و افزود: نیروهای حشد شعبی در سایه این قانون تحت فرماندهی مستقیم فرمانده کل نیروهای مسلح خواهند بود.

العبادی در بیانیه‌ای تاکید کرد: من بارها بر اهمیت تصویب این قانون اشاره کرده‌ام نیروهای داوطلب مردمی مبارزان قهرمان از جوانان و پیران هستند که حاضرند برای دفاع از کشور جانشان را هم فدا کنند و این کمترین کاری است که برای آنها انجام داده‌ایم.

العبادی افزود: این نیروها در برگیرنده تمام اقشار ملت عراق بوده و به دفاع از تمامی عراقی‌ها می‌پردازد و تصویب این قانون اراده ملی عراق را ثابت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha