• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95090200783
  • خبرنگار : 71431

تداوم اجرای طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد تا ساعت 19

تداوم اجرای طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد تا ساعت 19

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که در روز سه‌شنبه نیز همچون روزهای گذشته طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد تا ساعت ۱۹ اجرا خواهد شد.

سرهنگ مراد مرادی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به سوالات مخاطبان این خبرگزاری در خصوص نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روز سه‌شنبه، اظهار کرد:  برابر مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در مواقع اضطرار ، در روز سه شنبه نیز طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد تا ساعت ۱۹ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محدودیت از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت، گفت: برابر روال چند روز گذشته در این ساعات تنها خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک اجازه ورود به محدوده زوج و فرد را خواهند داشت و دیگر خودروها به دلیل ورود غیرمجاز به این محدوده توسط دوربین‌های ثبت تخلف و همچنین مأموران پلیس راهور جریمه خواهند شد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح ضربتی پلیس برای برخورد با پلاک های مخدوش اظهار کرد: ماموران پلیس راهور با استقرار در اطراف ورودی های محدوده زوج و فرد با خودروهای که نسبت به پوشاندن پلاک اقدام کرده باشند برخورد کرده و ضمن توقیف وسیله نقلیه، رانندگان به دادسرا ارجاع خواهند شد.

به گفته مرادی محدوده زوج و فرد از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه های نواب و چمران محدود می‌شود.

وی همچنین از آماده‌باش ماموران راهور در روزهای برفی خبر داد و از شهروندان خواست که در این ایام با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۰۸:۵۰

الان 3روزه که برابر گزارش سایت "شرکت کنترل کیفیت هوا"، هوا پاکه ولی این طرح که فقط برای طبقه متوسط که منزلشون توی این محدوده است، محدوديت ایجاد ميکنه، هنوز لغو نشده! چرا مثل سالهای قبل در روزهای آلوده طرح زوج و فرد از درب منزل در تمام شهر رو اجرا نمیشه؟ فکر نمیکنید به عدالت نزديک تر باشه چون بالای شهر و پايين شهر و فقیر و غنی همه با هم مجبور به رعايتش ميشن؟

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۵:۵۸

حالت اظطرار که می گویند زمانی است که کیفیت الودگی هوا به مرحله بحرانی و اضطراری رسیده باشد وحالا که کیفیت هوا مناسب است و از حالت قبلی خارج شده است ادامه این طرح که فقط در هنگام اضطرار مانند سالیان قبل چند روزی ادامه داشته حالا با هیچ عقل و منطقی جور در نمی اید. به خدا قسم مردم گرفتارند و کاسبی ها خوابیده و حتی در خرید تره بار از میادین هم دیگر امکان پذیر نیست و ده ها مشکل دیگر مثلا در این زمان نه می توانیم از شهر خارج و به مسافرت برویم یا زمانی که از مسافرت بر میگرذیم باید شرگردان پشت طرح بمانیم تا بدون جریمه شدن بتوانیم به منازل خود برگردیم. مسئولان محترم به فکر مردم باشند و خودشان را جای انها بگذارند و اصرار به ادامه در هنگام غیر ضروری نکنند.

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۰۸:۵۳

توی این هوای برفی چه ضرورتی هست که طرح باشه اصلا فکر مردم نیستید ! توی این هوای سرد که ماشین گیر نمیاد و وسایل عمومی دیگر غیر قابل استفاده شده باید طرح ترافیک بذارین !!

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۰۹:۰۹

در این دو روز اخیر که به علت بارش برف و بارون دیگر آلودگی چندانی در شهر نمونده من واقعا علت تداوم اجرای این طرح رو نمیفهمم. هزاران نفر محل سکونتشون در محدوده زوج و فرده و با اجرای این طرح عملا نمیتونن از ماشینشون استفاده کنند و زندگیشون کاملا مختل میشه. وسایل نقلیه عمومی که همین الان توان جابجایی مسافران عادی خودش رو هم نداره، چه برسه به اینکه بخواد پذیرای هزاران نفر جدیدی باشه که دیگه نمیتونن از ماشینشون استفاده کنن، اگر استدلال اینه که میخوان جلوی آلودگی هوا گرفته بشه، یعنی عملا باید در کل سال اجرا بشه. اونوقت شهرداری تهران موظفه که عوارض سالانه خودرو رو به نصف یا حتی کمتر کاهش بده، چون وقتی در اکثر ساعات روز مردم نمیتونن از ماشین شخصی استفاده کنند، چه دلیلی داره عوارض کامل برای خودرو پرداخت کنند؟به هر حال این طرح مسخره هم مثل هزاران طرح دیگر در کشور ما فقط جنبه نمایشی داره و به هیچ عنوان راهگشای مشکل آلودگی و ترافیک نیست.اول باید زیرساخت حمل و نقل عمومی در پایتخت به صورت انقلابی اصلاح بشه و بعد توقع داشته باشیم که مردم ماشین از خونه بیرون نیارن

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۰۹:۱۳

اگر واقعا مربوط به آلودگی هواس پس چرا از دیروز طرح ترافیک فروخته می‌شود. خواهشمندم پیگیری بفرمایید خیلی ها یک روز درمیان با توجه به طرح زوج و فرد خرج زندگیشون درمیاد، آخه خدا راضیه ؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۰۹:۲۵

احتراما روز 2 شنبه و 3 شنبه وقتی هوای تهران سالم است چرا باید طرح ترافیک در زوج و فرد اجرا گردد و چون خبررسانی از قبل نشده است بسیاری از خودروها در این روز ها وارد طرح زوج و فرد شده و جریمه گردیده اند,لطفا یا ابراز نکنید هوا پاک شده یا جریمه ها باید اصلاح گردند. با تشکر

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۰:۵۴

تکلیف مردم رو روشن کنید چرا روز به روز اعلام می کنید،بعدشم دیگه آلودگی رفع شده اضطرار کجاست؟

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۳:۱۸

چه كمكي پليس براي جلوگيري از آلودگي مي كند فقط جريمه . چرا كنترل اتوماتيك الودگي خودرو ها با وسايل پيشرفته صورت نمي گيرد و فقط يك فرمت كلي طرح زوج و فرد وجود دارد. شهرداري چه كاره است؟ اين معني حقوق بشر است

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۳:۳۰

اصلا الودگی چه ربطی به این محله ها داره؟ بقیه محله ها ماشین هاشون ویتامین می دن بیرون؟ قلهک و شهرری و پیروزی و جردن که خیلی الوده ترن و ترافیک شون هم بیشتره آزادند ولی عباس آباد و ملک و ایرانشهر که الودگی شون با امار خود سازمان کنترل کیفیت هوا خیلی کمتره تو طرح ترافیکن.

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۳:۴۲

میخوام بدونم کدامیک از مسولین راهنمایی ورانندگی تضمین میکنه ماشینهای دارای آرم طرح ترافیک آلاینده نیستند.ولی چون جزء اقشار مرفه هستند مجاز میباشند.وبا اجرای این طرح کلیه مراکز معاینه فنی که مربوط به شهرداری ویاراهنمایی ورانندگی میباشدمتخلف قلمداد میکنید.لطفا یک روز فقط یک روز مسولین این طرح خودشان با وسیله نقلیه عمومی که فرمودند رفت وآمد کنند.آنوقت بگویند از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۴:۰۰

لطفا از الان اعلام کنین که فردا هم مثل امروز زوج و فرد و ترافیک دایره؟

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۶:۱۲

چرا تکلیف ما رو مشخص نمیکنید . این چه بساطیه درآوردید . اگه هوا آلوده هست کل شهر از درب منزل باشه اگه نیست پس مثل قبل باشه ما چون پول نداریم باید پشت طرح بمونیم . این چه عدالتیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۶:۱۷

واقعا که.وقنی بارندگیه و هوا تمیز مردم از کجا بدونن

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۴:۲۱

مردم محدوده زوج و فرد چه گناهی دارن که تا 7 شب اصلا از ماشینشون حتی یک روز در میان نمیتونن استفاده کنن ، شمال شهر تهران ماشیناشون آلاینده نیستن ؟؟؟؟ طرح های الکی ، راه حلهای آبکی

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۵:۲۱

از خبرنگاران ايسنا خواهشمندام تا موضوع لغو طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد تا ساعت19 را از مسئولين مربوطه پيگيري كنند . گويا مسئولان فراموش كرده اند كه اين طرح براي روزهاي اضطرار بوده نه براي هميشه !!

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۱۶:۱۴

ماشین بنده یوروی 4 هست و تولید وطن هم نیست بنابراین الودگی نداره. ولی فرضا هم که الوده کننده باشه، پول بدم شهرداری طرح ترافیک بخرم الودگی ش برطرف میشه؟

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۲۲:۵۳

چرا زودتر و از طریق تلویزیون لطلاع رسانی نمی کنید؟ چه دلیلی برای تداوم این طرح وجود داره؟ به فکر مشکلات مردم هم باشید.

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۳ ۰۹:۵۹

ظاهرا پول دريافتي بابت جريمه ماشين ها در محدوده زوج و فرد آنقدر به مذاقشون مزه كرده كه كلا معاينه فني خودروها را به نيت برداشتن اين طرح از ياد برده و به فكر افزايش آن است. وقتي خودروهاي دودزايي همچون ميني بوس و اتوبوس به راحتي مي توانند در اين محدوده باشند، معني جلوگيري از ورود خودروهاي داراي معاينه فني، چيزي غير از درامد زايي دارد؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۳ ۱۲:۳۰

علتش تیغ زدن مردمه که برگ جریمه رو وقتی میبینند شوکه میشن..