• دوشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95090100098
  • خبرنگار : 71468

نیما باخت شرافتمندانه‌ای داشت

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ: نوشاد عالمیان به جایگاه واقعی خود نزدیک می‌شود

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ: نوشاد عالمیان به جایگاه واقعی خود نزدیک می‌شود

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران گفت: نوشاد عالمیان در مقابل بازیکن آلمانی بازی فوق العاده‌ای را انجام داد اما در لحظات حساس نتوانست امتیازات را به نفع خود ثبت کند، نیما عالمیان هم در مقابل بازیکن چینی باخت شرافتمندانه‌ای داشت.

جمیل لطف‌الله نسبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد پینگ پنگ بازان ایران در تور جهانی سوئد بیان کرد: نوشاد عالمیان در تور جهانی سوئد بسیار خوب ظاهر شد و پس از کسب دو پیروزی در مرحله گروهی برابر فرانزیسکا از آلمان به میدان رفت. او قبلا دو مرتبه از این بازیکن شکست خورده بود اما در تور جهانی سوئد در یک بازی دقیق و حساب شده توانست او را  شکست دهد.  پس از آن به مصاف رنکینگ ششم جهان رفت که در آن دیدار هم بازی فوق العاده‌ای را ارائه کرد. او در گیم هفتم باید با دقت بیشتری عمل می‌کرد و اگر دو پاس بلند را از دست نمی‌داد می توانست برنده این دیدار باشد.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید دلیل باخت نوشاد مقابل بازیکن  ششم جهان چه بود و اینکه او به بازی خوبی که ارائه کرد قانع شد؟ تصریح کرد: نوشاد به دلیل اینکه در سالیان گذشته مقداری افت رنکینگ داشته اکنون باید آن اعتماد به نفس و خودباوری را مجددا به دست آورد که می‌تواند مقابل چنین بازیکنانی برنده شود. البته او در دیدار با بازیکن آلمانی بازی خوب، با کیفیت و پایاپایی انجام داد اما متاسفانه در لحظات حساس که باید امتیازات را به نفع خود ثبت می‌کرد این اتفاق رخ نداد و در نهایت نتیجه را واگذار کرد. اما بازی خوبی را انجام داد و خدا را شکر دارد به جایگاه واقعی خود می‌رسد. باید در مسابقات این چنینی بیشتر شرکت کند تا بتواند رنکینگ خود را نیز ارتقا دهد.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه نیما عالمیان چقدر مقابل بازیکن چینی در حد انتظار ظاهر شد، گفت: بازیکن چینی اخیرا در سوپرلیگ چین بازی خوبی را انجام داده بود. در این رقابت‌ها هم بازی‌های خوبی را از خود ارائه کرد. او به خوبی سرویس می‌زند و دریافت‌هایش هم خوب است و فکر می‌کنم در آینده بیشتر از او خواهیم شنید. نیما واقعا مقابل او بازی‌های باکیفیتی انجام داد و در واقع مقابلش کم نیاورد. بدون اینکه اغراق کنم واقعا از بازی نیما راضی هستم و باخت شرافتمندانه‌ای داشت.

لطف‌الله نسبی در مورد عملکرد بازیکنان دیگر ایران نیز بیان کرد: بازیکنان دیگر نتوانستند از گروه خود صعود کنند هر چند که آنها هم بازی‌های خوبی انجام دادند. آنها در چند سال گذشته در مسابقات بین المللی حضور نداشتند و این موضوع روی تمرکزشان تاثیرگذار بود. اخلاق پسند توانست خوب بازی کند اما تمرکزش یکپارچه نبود مخصوصا در لحظات حساس بازی. او خوب بازی کرد اما نتوانست امتیازات را به نفع خود بگیرد. میدیا لطف‌الله نسبی نیز  در سوئد دچار آنفلونزا شد و نتوانست به آن شکل بازی کند. او هم از مسابقات بین‌المللی دور بوده بنابراین مشکل اخلاق پسند را داشت و گاهی اوقات تمرکز لازم را نداشت.

او افزود: هدایی و میرالماسی هم بازی خوبی را ارائه کردند. نیاز است آنها در تورهای جهانی بیشتری شرکت کنند. هدف ما در تور جهانی سوئد و اتریش ارتقا رنکینگ بازیکنان بود، همچنین کسانی که از رنکینگ خارج شده‌اند، دوباره نامشان وارد لیست شده و فکر می‌کنم این اهداف را محقق کردیم.  

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌های تیم ملی بعد از بازگشت از سوئد چیست، تصریح کرد: اردویی دو هفته‌ای و پس از آن اعزام داریم. البته در برنامه‌ای که ارائه کرده‌ایم تعدادی را به بانوان اختصاص داده‌اند. از این رو دقیقا نمی‌دانم اعزم بعدی ما چه زمانی است. با این حال چون مسابقات آسیایی را در فروردین و قهرمانی جهان رادر خرداد پیش رو داریم، بازیکنان را در اردو نگه می‌داریم و تمرینات قطع نخواهد شد. البته دبیر فدراسیون هم در سفر به چین رایزنی با مسئولان آنجا داشته‌اند تا ان‌شاءالله بازیکنان خود را به چین اعزام کنیم و تعدادی از بازیکنان چینی به عنوان حریف تمرینی به ایران بیایند. در واقع مراوده با چین ان‌شاءالله باعث ارتقای کیفیت پینگ پنگ ایران می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha