• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95082517965
  • منبع : نمایندگی زنجان

صادرات زنجان به 40 کشور

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با تاکید بر فراهم آوردن زمینه صادرات، گفت: در حال حاضر زنجان به 40 کشور صادرات دارد.

به گزارش ایسنا، اسدالله درویش‌امیری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان خرم‌دره با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: در چند روز آینده میلیون‌ها دل در کنار بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند که این امر از افتخارات شیعه است.

وی با تاکید بر اینکه اجتماع عظیم شیعیان در روز اربعین موجب لرزه افتادن بر اندام دشمنان به ویژه آل‌سعود و گروه‌های تروریستی می‌شود، اظهار کرد: این اجتماع عظیم چشم جهانیان را به خود خیره می‌کند و سند افتخار شیعیان است.

درویش‌امیری با بیان اینکه ملت ایران رشد و بلوغ خود را در همه عرصه‌ها به اثبات رسانده‌اند، اظهار کرد: علی‌رغم دلخوری‌ها و دلشکستگی‌هایی که از اعمال و رفتار برخی از مسئولان ناشی می‌شود، ملت غیور کشورمان با رشد و بلوغ خود از نظام حمایت کرده و با نگاه تیزبین خود مسایل کشور و منطقه را رصد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما به خوبی با محدویت‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات کشور آشنا هستند، اظهار کرد: ملت ما به خوبی می‌دانند تحریم‌های ظالمانه که از سوی آمریکا و استکبار جهانی به کشور تحمیل شد، چه تاثیراتی بر اقتصاد و سفره مردم وارد کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بخش تولید، توسعه و اشتغال کشور برای انجام وظیفه نباید نگاه سیاسی و امنیتی وجود داشته باشد، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه این امر یکی از وظایف وزارت کشور، استانداران و فرمانداران است، مسایل اقتصادی، عمرانی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه افراد صاحب قلم و تریبون و رسانه دولت را در انجام وظایف خود یاری کنند، تصریح کرد: این مردم سزاوار تلخی‌های ناشی از بیکاری و مشکلات اقتصادی نیستند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه اقتصاد ما به دلیل تحریم‌ها آسیب‌پذیر است، یادآور شد: نظام مالی ما و توزیع بودجه کشورمان بیمار است و باید همه برای علاج این بیمار دست به دست هم دهند و انسجام خود را حفظ کنند و به جای مچ‌گیری، دست همدیگر را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه 44 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی و خزانه کشور باید صرف پرداخت یارانه شود، افزود: این مبلغ در حالی از خزانه خارج می‌‌شود که می‌توان از آن برای ایجاد اشتغال و رونق تولید استفاده کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در استان یک میلیون و 85 هزار نفری زنجان ماهانه 45 میلیارد تومان و سالانه 540 میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات کشور از جمله اشتغال و اقتصاد باید وحدت و همدلی وجود داشته باشد، تاکید کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند من وقتی جوان تحصیل‌کرده فرهیخته و شایسته ایرانی را می‌بینم که بیکار است، خجالت می‌کشم.

درویش‌امیری با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بنا به درخواست مقام معظم رهبری که همواره چراغ راهنمای دولت و ملت هستند، گفت: هدف از تشکیل این ستاد، خروج از بحران و ایجاد اشتغال است که برای تحقق این هدف باید عدالت‌محوری، گفتمان‌سازی و علوم دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه تلاش‌ها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان، خارج کردن مشاغل موجود از تزلزل و تثبیت شغل‌های موجود است، تصریح کرد: برای تحقق این هدف تلاش شد واحدهای نیمه‌فعال را فعال کرده و واحدهایی را که دچار رکود بودند از رکود خارج کنیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید زمینه تعاملات مثبت و موثر بانک‌ها با واحدهای تولیدی فراهم شود، ابراز کرد: بانک‌ها باید بدانند قدم‌هایی را که برای تولیدکنندگان برمی‌دارند در راه ایجاد اشنغال و تثبیت شغل در کشور است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در طول پنج ماه گذشته 164 میلیارد تومان برای 220 طرح در بخش صنعت، معدن و کشاورزی به عنوان سرمایه در گردش و توسعه از طریق بانک‌ها توزیع و در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفت، افزود: بیش از 113 طرح صنعتی و معدنی و 109 طرح کشاورزی از حمایت‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برخوردار شدند و 218 طرح نیز در دست بررسی است.

در ادامه این جلسه، امام جمعه موقت خرم‌دره با تسلیت ایام اربعین حسینی، عنوان کرد: مسئولیت در اختیار ما یک توفیق الهی است که باید سعی کنیم از آن برای آخرت خود تحفه‌ای ذخیره کنیم.

حجت‌الاسلام علی امینی تصریح کرد: وظیفه اصلی مسئولان این است که در خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مسئولیت‌ها برای کسی ماندگار نیست، تصریح کرد: آنچه که از مسئول باقی می‌ماند خدماتی است که ارایه می‌شود.

محمد عزیزی با اشاره به گلایه‌مند بودن شهرستان‌ها از نوع نگاه مدیران استانی به شهرستان‌ها، اظهار کرد: باید نگاه‌های مدیران استانی نگاهی استانی باشد.

وی با بیان اینکه مجموع نمایندگان استان در حمایت از دولت یک‌دل و یک‌صدا هستند، تصریح کرد: رای مردم پشتوانه دولت است و تا زمانی که دولت بر روی کار است باید از آن حمایت شود.

در ادامه این مراسم نیز جمشید شیخی فرماندار سابق از عملکرد دو و نیم ساله خود گزارش داد و حجت محمدی فرماندار جدید خرم‌دره به بیان برنامه‌های خود پرداخت.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه جمشید شیخی تودیع و حجت محمدی به سمت فرماندار خرم‌دره منصوب شد.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha