• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95082517731
  • خبرنگار : 71542

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران انتقاد کرد

تغییر جایگاه پرسش کننده و پرسش شونده در کشور در معضل آلودگی هوا

تغییر جایگاه پرسش کننده و پرسش شونده در کشور در معضل آلودگی هوا

رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها در آلودگی تهران نقش دارند گفت: متاسفانه جایگاه پرسش کننده و پرسش شونده در کشور ما تغییر کرده است این در حالیست که همه دستگاه‌ها باید نسبت به انجام تکالیف خود ملزم و موظف باشند.

به گزارش ایسنا، محمد حسین بازگیر در کارگاه آموزشی تغییرات اقلیم با اشاره به آلودگی شهر تهران ، اظهار کرد: عواملی چون جمعیت و صنعتی شدن تهران در آلودگی این شهر تاثیر دارد اما این عوامل به تنهایی نمی‌توانند موجبات آلودگی در تهران شوند. در شرایط حاضر سهم الودگی منابع متحرک ثابت و متفرقه مشخص شده است و عوامل بسیاری در عدم کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار هستند.

وی با تاکید بر اینکه شاید نتوانسته‌ایم مطالبات خود را به درستی اعلام و پیگیری کنیم گفت: شرایط حاضر نشان می‌دهد که اجازه نداده‌ایم که هر کسی در جای خودش قرار گیرد و به وظایف خود در زمینه کاهش آلودگی عمل کند. در حقیقت جای پرسش کننده و پرسش شونده عوض شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه وضعیت آلودگی تهران نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم مسیر را درست هدایت کنیم و به هدف خود برسیم، افزود: رسانه‌ها در شکل دهی مطالبات نقش موثری دارند. اگر مطالبات شکل نگیرد هر دستگاهی می‌تواند از انجام تکالیف خود سر باز زند. لازمه مطالبه گری نیز این است که رسانه‌ها نسبت به موضوعات شناخت کامل پیدا کنند و آگاهی خود را ارتقا دهند.

بازگیر با اشاره به اینکه تغییر اقلیم نیز از جمله موضوعاتی است که گریبانگیر همه جهان است، گفت: در بیشتر کشورها شاهد افزایش دما هستیم اما مجموع این تغییرات در برخی کشورها با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. در دنیا حدود 0.5 درجه در 100 سال اخیر افزایش دما داشته‌ایم ولی در کشور ما این افزایش دما دو درجه بوده است. بنابراین ایران چهار برابر نرم جهانی گرمتر شده است که همه دستگاه‌ها در این وضعیت نقش داریم.

به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی تغییرات اقلیم توسط پروژه تغییرات آب و هوای سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز همزمان با «نشست بین المللی بررسی تغییرات آب و هوا در مراکش»، در محل اداره محیط زیست شهر تهران برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha