• شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95082214917
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله مصباح یزدی:

حوزه‌های علمیه برای مقابله با شُبهات اعتقادی دشمنان برنامه‌ریزی کنند

حوزه‌های علمیه برای مقابله با شُبهات اعتقادی دشمنان برنامه‌ریزی کنند

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید نقاط ضعف شناسایی شده و جبران شود، گفت: حوزه‌های علمیه باید برای مقابله با هجمه‌های فکری و فرهنگی و شُبهات اعتقادی دشمنان برنامه ریزی کند .

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی جمعه‌شب (۲۱ آبان) در نشست اساتید این مؤسسه در دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: کسانی باید از حوزه فارغ‌التحصیل و به جامعه تحویل داده شوند که نیازهای اسلام را در این عصر هم در جهت اثباتی و هم در جهت سلبی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: امروز مسائل منحصر به افکار مارکسیستی نیست، بلکه غیر از آنها ده‌ها برابر شبهات دیگری مطرح می‌شود، این شبهات مخصوص ایران نیست و ما نسبت به مسلمانان دیگر کشورها وظیفه داریم؛ به ویژه وقتی که دست به طرف حوزه قم دراز می‌کنند که کتاب‌هایی تألیف و برای پاسخ به شبهات در کشورها استفاده شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه باید در برابر هجوم شبهات خود را آماده کرده و پاسخ‌های لازم را ارائه دهیم، تصریح کرد: باید در برابر سیل‌های بنیان‌کن شبهات شیطانی و وسوسه‌های رفتاری وظیفه خود را بهتر انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید از علامه طباطبایی الگو گرفته و نیازهای روز جامعه را شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: امروز حجم شبهات نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است؛ باید این شبهات را شناخت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر می‌خواهیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم باید در وضع کارها و برنامه تجدید نظر کنیم، گفت: شبهه‌هایی که از سوی وهابی‌ها و تکفیری‌ها مطرح می‌شود را باید پاسخ داد و در مقابل شبهات شیطانی دشمنان حوزه بتواند مقاومت و نقش خود را ایفا کند.

مصباح یزدی با اشاره به مقام علمی و اخلاقی علامه طباطبایی(ره)، خدمات ارزنده ایشان برای حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار داد و گفت: ما باید بزرگان حوزه‌های علمیه همچون علامه طباطبایی(ره) را شناخته و برای خدمتگزاری به دین و حوزه‌های علمیه به ایشان تاسی کرده و الگو بگیریم.

وی با بیان این که علامه طباطبایی(ره) همواره نیازهای روز جامعه و حوزه‌های علمیه را به خوبی رصد می‌کرد، گفت: امروز طلبه‌ها و فضلای حوزه‌های علمیه باید با الگوبرداری از ایشان وظیفه و تکلیف خود در حوزه‌های علمیه را بر اساس اولویت‌ها و مقتضیات جامعه به خوبی بشناسند و در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود حساب شده‌تر کار کنند.

وی با اشاره به اختلاف فتاوای فقها در مسائل گوناگون و این که این اختلافات از شان کسی نمی‌کاهد و ما باید با تحقیق فتوای نزدیک‌تر به واقعیت را بشناسیم، اظهار داشت: علامه طباطبایی(ره) در ابعاد مختلف علوم دینی برجسته بود و به فرموده آیت‌الله میلانی، شخصی به جامعیت ایشان در تشیع نبوده و یا بسیار اندک است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: علامه طباطبایی(ره) معتقد بود که جامعه نیازمند معرفت همه‌جانبه به اسلام بوده و این وظیفه روحانیت است که اسلام را در همه ابعاد شناخته و به مردم بشناساند، از سوی دیگر روحانیت باید تهذیب نفس داشته باشد و به وظیفه های خطیر و حساس خود عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha