• جمعه / ۲۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95082114791
  • خبرنگار : 71571

یک وکیل دادگستری:

بزرگ‌ترین پیامد لایحه جامع وکالت، اجباری شدن حضور وکیل است

بزرگ‌ترین پیامد لایحه جامع وکالت، اجباری شدن حضور وکیل است

یک وکیل دادگستری با بیان اینکه طبق اصل 35 قانون اساسی داشتن وکیل حق همه افراد است، گفت: در لایحه جامع وکالت قرار بر این است که حضور وکیل اجباری شود و این بزرگترین پیامد لایحه جامع وکالت خواهد بود.

علیزاده طباطبایی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات،  در خصوص پرونده محمدعلی طاهری، اظهار کرد:  بعد از اینکه حکم اعدام ایشان با اتهام افساد فی‌الارض نقض شد  سه اتهام جدید برای ایشان مطرح شد؛ یکی ارتداد، یکی سب‌النبی و دیگری اجتماع و تبانی که برای هر سه مورد قرار منع تعقیب صادر شد و این قرار قطعی شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده عیسی سحرخیز خاطرنشان کرد: پرونده ایشان در شعبه اول دادگاه کیفری استان است ولی هنوز تعیین وقت نشده. منتظریم تا وقت رسیدگی آن تعیین شود.

این وکیل دادگستری در خصوص شکایت فاطمه راکعی از حسین شریعتمداری نیز  گفت: این شکایت در دادسرای فرهنگ ورسانه موجود است و آنجا می‌ماند تا مشمول مرور زمان شود زیرا شکایت‌های ما از روزنامه‌های کیهان، روزنامه جوان و خبرگزاری فارس معمولا در دادسرای فرهنگ و رسانه می‌ماند تا مشمول مرور زمان شود.

علیزاده طباطبایی با تاکید بر اینکه اخیرا برای هیچ کدام از دخترهای آیت الله هاشمی رفسنجانی احضاریه‌ای صادر نشده است ، تصریح کرد: در مورد آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی نیز اعاده دادرسی به شعبه اول دیوان عالی فرستاده شده و منتظر اعاده دادرسی هستیم.

وی در خصوص لایحه جامع وکالت ضمن تاکید بر اینکه جمع کثیری از حقوقدان‌ها در مجلس حضور دارند و امیدوار هستیم که این لایحه سرنوشت خوبی داشته باشد، گفت: استقلال جامعه وکالت باید حفظ شود و علاوه بر آن اجباری شدن وکالت نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اصل 35 قانون اساسی داشتن وکیل را حق همه افراد می‌داند.

این وکیل دادگستری افزود: از 15 میلیون پرونده‌ای که در سال در دادگستری رسیدگی می‌شود کمتر از یک درصد با وجود وکیل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. در لایحه جامع وکالت قرار بر این است که حضور وکیل اجباری شود و این بزرگ‌ترین پیامد لایحه جامع وکالت خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha