• پنجشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95082014111
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر:

نقشه‌ای از میزان مناطق آلوده به مین در کشور وجود ندارد

نقشه‌ای از میزان مناطق آلوده به مین در کشور وجود ندارد

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نقشه‌ای از میزان مناطق آلوده به مین در کشور وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، احمد سلطانی، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران از سال 82 با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، برنامه مشترکی با هدف آگاه‌سازی و آموزش مردم مناطق مرزی با خطرات ناشی از مین آغاز کرده است.

وی افزود: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در راستای کاهش آلام و آسیب‌های ناشی از انفجار مین در مناطق مرزی کردستان اقدام به آموزش و تربیت مربی کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور عنوان کرد: هم اکنون 100 مربی در استان‌های مرزی کشور آموزش‌های لازم در زمینه مقابله با خطرات مین را فراگرفته‌اند.

وی هماهنگی و همکاری مدیران بحران هلال احمر را ضروری دانست و عنوان کرد: هماهنگی مدیران به پیشبرد و اهداف سازمان در راستای اهداف بشر دوستانه کمک خواهد کرد.

سلطانی با اشاره به اینکه استان‌های مرزی کشور آلوده به مین و مهمات جنگی هستند، بیان کرد: آگاه‌سازی مردم در زمینه خطرات و آسیب‌های ناشی از مین در مناطق جنگی ضروری است.

وی هدف از برگزاری دوره تربیت مدرس و آموزش مربیان در مرزهای غربی کشور را توانمندسازی و ارتقای آگاهی‌های مردم این مناطق عنوان کرد و گفت: در این دوره آموزشی مربیان آموزش دیده پس از پایان دوره آموزشی در مناطق مرزی به آگاه سازی و آموزش ساکنان مناطق آلوده به مین می‌پردازند.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات هلال احمر، آموزش همگانی در زمینه حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، حریق و ارائه خدمات امداد و نجات مصدومین حوادث را از وظایف سازمان هلال احمر عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور تعدادی شرکت‌کننده از استان خراسان رضوی در این دوره آموزشی، بیان کرد: این افراد درگیر آموزش، مهاجران افغانی هستند که قصد بازگشت به وطنشان را دارند تا بتوانند در نزاعات داخلی و جنگ‌های داخلی افغانستان از آسیب در امان باشند.

سلطانی با بیان اینکه نقشه‌ای از میزان مناطق آلوده به مین در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: سازمان‌های دولتی و غیردولتی در ارتباط با کاهش اثرات مخرب مین‌های باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر یادآور شد: این سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله هلال احمر، بهزیستی و غیره هر کدام به اندازه توان و ظرفیت خود در این زمینه فعالیت می‌کنند که یکی از کارهای ما هماهنگ کردن این سازمان‌ها است. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha