• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95081610956
  • منبع : نمایندگی همدان

یک کارشناس اجتماعی هشدار داد:

کاهش ارتباطات کلامی و عاطفی خانواده‌ها، با وسایل جدید ارتباطی

کاهش ارتباطات کلامی و عاطفی خانواده‌ها، با وسایل جدید ارتباطی

ایسنا/همدان یک کارشناس اجتماعی در نهاوند گفت: طبق بررسی‌های مختلف میزان ارتباطات گفتاری و عاطفی در خانواده‌ها کاهش یافته که این امر یک آسیب و تهدید جدی در آینده و روابط خانوادگی است و سلامت و دوام خانواده را با چالش اساسی مواجه خواهد ساخت.

مهرداد هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی که قدمتی به تاریخ حیات انسانی دارد، جزء پایدارترین و با دوام‌ترین نهادهای اجتماعی است که بر سرنوشت و سلامت فرد و جامعه نقش مهم و اساسی دارد و سلامت خانواده تأثیر مهمی در سلامت جامعه دارد به طوریکه اگر دنبال جامعه‌ای سالم هستیم باید تلاش کنیم خانواده‌های سالم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استفاده نامطلوب و نادرست از شبکه‌های اجتماعی مجازی و کانال‌های ماهواره‌ای میزان ارتباطات کلامی و عاطفی را در خانواده‌ها کاهش داده و پایه‌های روابط خانوادگی را سست کرده است بنابراین باید آگاهی و شناخت والدین و زوجین افزایش یابد و روابط عاطفی و صمیمی و گفتاری بین والدین و فرزندان تقویت شود و خانواده‌ها چگونگی استفاده از فناوری‌های جدید ارتباطی را فراگیرند.

هوشمند بیان کرد: گسترش و نفوذ وسایل جدید ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به روابط خانوادگی و بهره‌برداری ناصحیح از این وسایل موجب شده هر چه جلوتر می‌رویم روابط عاطفی و صمیمی در خانواده‌ها کاهش یافته و میزان ارتباطات کلامی و گفتاری بین زن و شوهر و بین فرزندان و والدین کاهش چشمگیری داشته باشد که این امر بر سلامت افراد و خانواده‌ها تأثیرات نامطلوبی دارد.

وی تصریح کرد: در صورتی‌که روابط عاطفی و صمیمانه بین اعضای خانواده به علت استفاده‌های بی‌رویه و نادرست از شبکه‌های اجتماعی مجازی و سایت‌های گوناگون کاهش پیدا کند، در این صورت ارتباطات کلامی و عاطفی دچار بحران می‌شود و با مشکل طلاق‌های عاطفی روبرو هستیم.

هوشمند ادامه داد: به عبارتی افراد در زیر یک سقف با هم زندگی می‌کنند اما از نظر روحی و روانی با یکدیگر فاصله دارند و دارای دنیاهای متفاوت هستند که در این حالت آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر بنیان خانواده و تربیت و آموزش فرزندان و روابط خانوادگی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha