• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081208797

اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور آفریقای جنوبی

اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور آفریقای جنوبی

صدها تن از اعضای احزاب اپوزیسیون آفریقای جنوبی، گروه‌های مدنی، اتحادیه‌ها و تجار در اعتراض به عملکرد رئیس جمهور این کشور و رسوایی‌های مرتبط به او به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها تن از مردم معترض امروز (چهارشنبه) در مناطق مختلف شهر پرتوریا، پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمدند.

جاکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی از زمان روی کار آمدنش در سال ۲۰۰۹ از رسوایی‌های متعددی جان سالم به در برده و همواره حمایت اعضای عالی حزب حاکم کنگره ملی آفریقا را با خود داشته است. اما در این میان آفریقای جنوبی باید هزینه اقتصاد نه چندان با ثبات خود را بپردازد، آن هم در حالی که سرمایه‌گذاران نسبت به بی‌ثباتی سیاسی، تغییرات تجاری و حاکمیت قانون در این کشور نگرانند.

در همین حال حزب "مبارزان آزادی اقتصادی"، یکی از احزاب چپ افراطی که برای برگزاری تظاهرات امروز فراخوان داده بودند طی پیامی توئیتری اعلام کرده مردم آفریقای جنوبی‌ باید علیه "آنارشی زوما" به پا خیزند. حامیان ما با صدای بلند و رسا می‌گویند که کنار نمی‌ایستند و اجازه نمی‌دهند که دموکراسی کشورمان که به سختی حاصل شده به دست زوما از بین برود.

در این میان پل ماشاتیل، رئیس حزب کنگره ملی آفریقا در استان گواتنگ این کشور نیز اعلام کرده که گروه وی نیز در این اعتراضات حضور یافته‌اند.

وی در این باره توضیح داد: من اجازه ندارم که بگویم رئیس جمهور باید کناره‌گیری کند اما می‌توانم بگویم که ما با اقدامات اشتباهی که در حال وقوع است از جمله این فسادهای مالی مکرر مخالفیم.

با این حال سخنگوی حزب مرکزی کنگره ملی اعلام کرد که این حزب در این تظاهرات حضور پیدا نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha