• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081108103
  • خبرنگار : 71415

ترامپ در یک نظرسنجی دیگر هم از کلینتون پیش افتاد

ترامپ در یک نظرسنجی دیگر هم از کلینتون پیش افتاد

جدیدترین نظرسنجی انجام شده از سوی شبکه ای.بی.سی آمریکا که تا روز یکشنبه انجام شده نشان می‌دهد که برای اولین بار از ماه مه تاکنون، در نظرسنجی‌های این شبکه دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه از رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون پیش افتاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ای. بی.سی نیوز، این در حالی است که این نظرسنجی نشان داده در بخش رای‌دهندگانی که "اشتیاق فراوان" به انتخابشان از بین هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ داشته‌اند، کلینتون با کاهش شدید محبوبیت مواجه شده است.

با وجود آنکه در این نظرسنجی در  روزهای اخیر عمدتا گرایش رای دهندگان به کلینتون یا ترامپ روند پایداری را با اختلاف یک درصد داشته، اما جدیدترین نتیجه نشان داده که ترامپ از ۴۶ درصد رای برخوردار است در حالی که کلینتون ۴۵ درصد رای کسب کرده که این برتری یک درصدی را نصیب ترامپ می‌کند.

همچنین دو کاندیدای دیگر این انتخابات شامل گری جانسون و جیل استاین به ترتیب ۳ و ۲ درصد رای دارند.

در این  نظرسنجی در بخش رای دهندگان "بسیار مشتاق" درباره انتخاباشان، ترامپ برتری ۸ درصدی بر کلینتون دارد. در این بخش ترامپ رای ۵۳ درصدی داشته در حالی که کلینتون رای ۴۵ درصدی دارد. این نظرسنجی نشان داده که بخش عمده این کاهش محبوبیت کلینتون در فاصله بعد از روز جمعه رخ داده که احتمالا نتیجه اعلام مناقشه مربوط به کشف یک سری ایمیل‌های جدید مرتبط با وی از سوی اف.بی.آی است.

در چند روز گذشته در این نظرسنجی اختلاف رای ترامپ با کلینتون عمدتا نرخ ثابت یک درصدی داشته که تا قبل از یکشنبه کلینتون یک درصد بیشتر از ترامپ رای داشت. این اختلاف رای یک درصدی در چارچوب حاشیه خطای نظرسنجی قرار می‌گیرد.

این در حالی است که ترامپ آخرین بار در ماه مه در نظرسنجی‌های ای.بی.سی با دو درصد رای بیشتر بر کلینتون برتری داشت. با وجود آنکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک به نظر می‌رسد اما این نتایج که مربوط به حدود یک هفته قبل از انتخابات است لزوما پیش بینی کننده نتیجه نهایی نیست.

در سال ۲۰۱۲ میت رامنی به عنوان رقیب باراک اوباما در نتایج نظرسنجی‌ مشابهی برتری یک درصدی بر اوباما داشت اما در نهایت این اوباما بود که در انتخابات پیروز شد. همچنین دونالد ترامپ در ایالت‌هایی که به عنوان حامی قاطع او یا دارای گرایش به او در نظر گرفته می‌شوند و مجموعا ۱۸۰ کالج انتخاباتی دارند بر کلینتون برتری داشته و از رای ۶۰ درصدی در مقابل رای ۳۴ درصدی کلینتون برخوردار است. اما کلینتون بر عکس در ایالت‌های حامی خودش با ۲۷۸ کالج انتخاباتی بر ترامپ برتری ۵۴ به ۳۷ درصدی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha