• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95081107531
  • خبرنگار : 71089

پنتاگون: عملیات رقه در هفته‌های آتی آغاز می‌شود

پنتاگون: عملیات رقه در هفته‌های آتی آغاز می‌شود

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: برنامه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا این است که در هفته‌های آتی عملیات رقه همانند عملیات آزادسازی موصل شروع شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ما بر این باوریم که بسیار مهم است فشارها علیه نیروهای داعش در رقه ادامه پیدا کند در حالی که داعش روزهای سختی را در موصل می‌گذراند. عملیات آزادسازی رقه آغاز خواهد شد همانطور که اشتون کارتر، وزیر دفاع کشورمان اعلام کرد، این عملیات در هفته‌های آتی شروع می‌شود.

وی درباره اختلاف نظرها میان ترکیه و آمریکا در مورد عملیات رقه گفت: آنکارا و واشنگتن هنوز درباره نحوه  انجام عملیات علیه داعش در رقه گفت‌وگو و مذاکره می‌کنند.

چندی قبل اشتون کارتر، گفت: آمریکا در عملیات رقه از شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه و دیگر نیروهای محلی در عملیات زمینی در رقه استفاده می‌کند. با این حال آنکارا مخالف مداخله یگان‌های مدافع خلق در سوریه است.

در همین راستا معاون نخست وزیر ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: آنکارا پیشنهاد استفاده از نیروهای عرب محلی در این عملیات و حفظ این سرزمین را داده است.

با وجود اعلام مواضع متفاوت از سوی دولت‌های آنکارا و واشنگتن کوک گفت: ترکیه و آمریکا در یک جبهه قرار دارند و مذاکراتی میان دو کشور در حال انجام است.

پیتر کوک همچنین همچنین اعلام کرد: دو جنگنده روسیه و آمریکا در شرق سوریه تا یک مسافت بی‌سابقه‌ای به هم نزدیک شدند و کم مانده بود به هم برخورد کنند.

وی ادامه داد: فاصله این دو جنگنده به هم نزدیک بود و از این رو این مساله باعث نگرانی ما شده است و این اتفاق عمدی نبود.

کوک افزود: خلبان آمریکایی تلاش کرد با جنگنده روسیه از طریق شبکه بی‌سیم اضطراری تماس بگیرد اما مسئولان روس روز بعد گفتند که خلبان جنگنده روس جنگنده آمریکایی را ندیده بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره عملیات آزادسازی موصل گفت: در برخی از مناطق نیروهای عراقی به کمتر از یک کیلومتر تا موصل رسیده‌اند.

او اضافه کرد: در حال حاضر پنتاگون از وضعیت کنونی در عملیات موصل خشنود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha