• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95080604245
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

تحریف و ناقص تفسیر کردن، بزرگ‌ترین خطر برای هر حرکتی است

تحریف و ناقص تفسیر کردن، بزرگ‌ترین خطر برای هر حرکتی است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: امام سجاد(ع) امام دعا و عبادت بود، اما امام زندگی هم بود، اگر در معرفی تمامی ابعاد زندگی ایشان غفلت کنیم، باعث تأسف است، زیرا امام سجاد(ع) چهره جامعی است.

به گزارش ایسنا، «آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی» در آیین آغازین ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس، اظهار کرد: وقتی سخن پاک باشد، رشد می‌کند و حرکت الهی باشد بارور می‌شود، این کنگره از شش سال قبل آغاز بکار کرد و کسی احتمال نمی‌داد غیر از رشد که در داخل کشور از مرزها خارج شود، ولی امروز در ۱۲ کشور کنگره‌ای به همین نام برگزار می‌شود.

وی گفت: خاصیت کار خوب همین است و از تمامی کسانی که عهده‌دار برگزاری کنگره هستند، متشکرم و به‌حق آثار دلالت بر نیت‌ها دارد. بزرگ‌ترین خطر برای هر حرکتی دو چیز است و یکی وارونه معنا کردن یا تحریف است و دیگری ناقص تفسیر کردن.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه در این حرکت‌مان باید خیلی حواس‌مان جمع باشد و تفسیر ناقص از امام سجاد(ع) صورت نگیرد، اظهار کرد: امام سجاد(ع) فقط سجاد نبود، فقط بُعد عبادی در زندگی نبود، چنین تصور نشود که امام سجاد(ع) کارش همین بود که زمزمه کند، نماز بخواند و دعا بگوید و این تفسیر ناقص است.

وی اضافه کرد: از اسلام این تفسیر ناقص‌ها شد، درویش به وجود آمد، تارک‌دنیا به وجود آمد و باید خیلی مواظب باشیم در تفسیرهای خودمان تا چنین بدعت‌هایی به وجود نیاید که خطرآفرین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان افزود: امام سجاد(ع) امام دعا و عبادت بود، اما امام زندگی هم بود، اگر در معرفی تمامی ابعاد زندگی ایشان غفلت کنیم، باعث تاسف است، زیرا امام سجاد(ع) چهره جامعی است. در شرایطی بُعد دعایی قوی‌تر شد همان‌طور که در شرایطی بُعد جهادی و بُعد علمی قوی‌تر شد، اما آیا تنها امام سجاد(ع) این ابعاد را داشت؟ خیر، زیرا تمامی امامان فرقی ندارند.

وی به بیان ابعاد دیگری از زندگی امام سجاد(ع) پرداخت و اظهار کرد: یکی از مباحثی که امروز بشریت گرفتار آن است، کمرنگ بودن تکافل اجتماعی است که فقیر ببیند و احساس مسئولیت نمی‌کند، یتیم می‌بیند و بی‌تفاوت است، گرفتاری‌های روشن مردم را ببیند و بی‌اعتناست.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه این درس‌ها، درس‌های ویژه مسلمانان نیست بلکه درس‌هایی برای بشریت است، اظهار کرد: وجود امام سجاد(ع) ۱۰۰ خانواده را اداره می‌کرد و آن‌هم نیازهای آن‌ها را مستقیم به نیازمندان می‌رساند و چرا این بُعد را تقویت نمی‌کنیم و چهره امام سجاد(ع) را در این فضای روحانی که بشریت همواره موردنیازش بوده تفسیر نمی‌کنیم؟

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) دو بار تمام دارایی‌هایش را در راه خداوند بخشید و بی‌دلیل به ایشان سجاد و زین‌العابدین نگفتند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در فضای انسانی و روابط جمعی چرا تفسیر نشود و مخصوصاً در دوران ما که استرس در زبان همه جاری است، خاطرنشان ککد: فریاد جواب فریاد نیست، بلکه آرامش بُرنده‌ترین پاسخ است.

وی اضافه کرد: با سجده‌ها و عبادت‌های امام باید به عبادت برسیم و با گذشت و کرامتِ امام باید کینه‌ها را از سینه‌ها بیرون کنیم تا جامعه بهشتی داشته باشیم، زیرا در بهشت کینه جایی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، گذشت و ارتباط امام سجاد(ع) با دوست و دشمن و هدایت‌های امام سجاد(ع) و دفاعش نه‌تنها از پدرش و قیام عاشورا، بلکه مدافع سرسخت از توحید را نمونه‌های بارزی از درس زندگی دانست و عنوان کرد: در دعاهای امام سجاد باید نگریسته شود، زیرا همه‌چیز وجود دارد و مکارم اخلاقی و راهنمایی‌های انتخاب دوستش نمونه‌ای برای پیشه گرفتن در مسیر زندگی است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با تأکید بر اینکه باید همه‌چیز را با تمامی ابعادش شناخت، افزود: انقلاب اسلامی ایران هم باید در تمامی ابعاد شناخت و باید طوری حرکت کنیم که همه انقلاب را در بُعد استکبارستیزی خلاصه نکنند.

وی ادامه داد: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، زیرا آمریکا شیطان بزرگ است اما انقلاب تنها استکبارستیزی نیست؛ بلکه باید سازندگی‌ها بیان شود؛ زیرا انقلاب هم استکبارستیز است و هم رویش‌های فراوان دارد و با تمامی سنگ‌اندازی دشمنان به این درجه رسیدن کار راحتی نبود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی شناخت از عاشورا را ناقص دانست و عنوان کرد: چه میزان به شناخت از سالار شهیدان رسیده‌ایم؟ نباید عاشورا را در یک بُعد خلاصه کنیم؛  بایدهمان‌طور که بود بررسی کنیم و به شناخت برسیم. همان‌طور که ارتباط امام علی(ع) در عبادت و دفاع از اسلام روشن است، اما چرا باید ارتباطش در زندگی پنهان باشد و بیان نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، در پایان ناقص بیان کردن زندگانی اهل‌بیت(ع) را ظلم به اهل‌بیت(ع) و خودمان خواند و تصریح کرد: باید آن‌ها را در آنچه بود بشناسیم، دعا را از امام سجاد(ع) یاد گرفتیم، اما چرا تلاشش برای زندگی را یاد نمی‌گیریم و کوشش ایشان برای تولید و تأمین مایحتاج زندگی یک‌صد خانواده را درس نمی‌گیریم؟ چرا اسلام را از کار جدا کردیم و به بعد تلاش اهل‌بیت(ع) نمی‌پردازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha