• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95080503884
  • منبع : نمایندگی سمنان

400 هزار تومان، متوسط درآمد ماهانه طلاب و روحانیون

 400 هزار تومان، متوسط درآمد ماهانه طلاب و روحانیون

ایسنا/سمنان رئیس مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون کشور از استیجاری بودن خانه یک‌چهارم روحانیون در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام هادی اکبری در جلسه بررسی وضعیت مسکن طلاب و روحانیون سمنان در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان که با حضور آیت الله شاهچراغی برگزار شد،اظهار کرد: بالغ بر 33 هزار نفر از بیش از 120 هزار روحانی و طلبه‌ای که در ایران وجود دارند فاقد مسکن هستند.

وی به فعالیت‌های مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون برای رفع مشکل مسکن این قشر اشاره کرد و افزود: 23 هزار طلبه متاهل در کشور برای دریافت مسکن در اولویت این مؤسسه قرار دارند .

رئیس مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه 8 درصد این طلاب متاهل از طلاب اهل سنت هستند، خاطرنشان کرد: مابقی طلاب از روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه شیعی هستند.

واگذاری 10 هزار واحد از 80 هزار واحد مسکونی فاقد مالک کشور به طلاب

این مقام مسئول به بیش از 80 هزار واحد مسکونی فاقد مالک در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: واگذاری حدود 10 هزار واحد از این 80 هزار واحد مسکونی فاقد مالک در برنامه قرار گرفته است که تاکنون 2500 واحد آن به طلاب واگذار شده است.

رئیس مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون کشور به وضعیت مسکن طلاب استان سمنان اشاره و تصریح کرد: بیش از 260 روحانی فاقد مسکن در استان سمنان حضور دارند که برای تحویل واحدهای مسکونی مهر به آنها اقداماتی صورت گرفته است.

اکبری ادامه داد: در همین راستا مبلع 50 میلیون ریال وام بلاعوض به هر کدام از این طلاب اختصاص یافته است. ضمن اینکه 150 میلیون ریال تسهیلات تحت عنوان تسهیلات ابتدایی مسکن مهر به این طلاب سمنانی اختصاص یافته است که مبلغ 50 میلیون ریال وام بلاعوض از آن کسر می‌شود.

وی به برخی مشکلات قشر روحانی در کشور و استان اشاره و اضافه کرد: تنها 10 درصد روحانیون در ایران کار اداری دارند.

رئیس مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: ماباقی 90 درصد همگی از محل کارهای تبلیغی امرار معاش می‌کنند.

اکبری، متوسط درآمد ماهانه طلاب و روحانیون را 400 هزار تومان اعلام کرد و با اشاره به راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری خدمات روحانیون افزود: مهمترین هدف شورای سیاست‌گذاری مرکز جامع خدمات روحانیون تلاش در جهت بهبود معیشت و رفع مشکل مسکن طلاب و روحانیون است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha