• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95080503476
  • خبرنگار : 71431

دبیر ستاد حقوق بشر:

برخی اتهامات که در امر حقوق بشر به ما می‌زنند، مستقیما درباره اسلام است

برخی اتهامات که در امر حقوق بشر به ما می‌زنند، مستقیما درباره اسلام است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: بعضی از اتهاماتی که در امر حقوق بشر به ما می‌زنند، مستقیما در مورد اسلام است و می‌گویند قوانین‌تان را عوض کنید که من یک‌بار به شوخی به احمد شهید گفتم شما آیت‌الله هم هستید.

به گزارش ایسنا، محمدجواد لاریجانی در نشست تخصصی قضات با پلیس بین‌الملل ناجا که صبح امروز (چهارشنبه) در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی وارد هیچ مذاکره حقوق بشری در چهارچوبی که غربی‌ها وارد شده‌اند نخواهد شد و این چهارچوب منافقانه است.

وی با بیان اینکه وارد مذاکره‌ای که آنها بخواهند خودشان را به ما تحمیل کنند، نخواهیم شد، اضافه کرد: البته ما هم سکولاریسم را درست نمی‌دانیم و معتقدیم که بی‌راهه است برای بشر، اما می‌گوییم با احترام مذاکره می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی، دستاورد مدنی است و اگر در کشورهای منطقه ببینید هیچکس اینطوری نیست.
همین ترکیه هم که پز دموکراسی می‌دهد همزمان با آقای خاتمی فردی سر کار آمد که دو سال بعد با تانک برش داشتند، اما آقای خاتمی دو دوره ریاست کرد، البته بنده از مخالفان سیاسی آقای خاتمی بودم، اما این نظام قانونی دوران خودش را طی کرد. در کشور ما مردم با رای می‌روند بالا و با رای می‌آیند پایین، آقای هاشمی‌رفسنجانی با رای مردم رفت بالا و در دوره‌ای دیگر  رای نیاورد.

لاریجانی با بیان اینکه دموکراسی در ترکیه به فوت بند است، گفت: این تحرکاتی که در مرزها دارد برای این است که از ارتشش می‌ترسد و می‌خواهد حواسش را به مرزها پرت کند، در حالی که در کشور ما تمامی نیروهای مسلح پشت نظام هستند و اگر اختلافی هست بین گروه‌های سیاسی است.

وی ادامه داد: یک جوان مصری با تمدنی به اندازه ایران می‌خواهد مثل کشور ما باشد و می‌گوید ما چرا عقب افتاده هستیم؟ دشمن نمی‌خواهد ایران الگو شود و به همین دلیل یک سطل رنگ سیاه روی جمهوری اسلامی می‌ریزد تا الگو نشود.

لاریجانی افزود: بعضی از اتهاماتی که در امر حقوق بشر به ما می‌زنند، مستقیما در مورد اسلام است و می‌گویند قوانین‌تان را عوض کنید که من یک‌بار به شوخی به احمد شهید گفتم شما آیت‌الله هم هستید.

لاریجانی گفت: بحث بعدی آنها در مورد قوانین قضایی ماست. ما در کشور اگر کسی را بگیریم که مورد علاقه و همکار اونهاست از غرب جیغ‌شان در می‌آید که چرا مدافعین حقوق بشر را می‌گیرید؟ حالا مدافعان حقوق بشر چه کسانی‌اند؟ همین منافقین که 17 هزار نفر را ترور کردند. یا گروه‌هایی مثل بهاییت، البته با شهروندان بهایی ایرانی مادامی که در چهارچوب قوانین فعالیت کنند از مال و جان اونها حمایت می‌کنیم و مدرسه دارند و دانشگاه می‌روند، اما اگر از حیفا دستور بگیرند معلوم است که با آنها برخورد می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه چطور امنیت غربی‌ها آنقدر مهم است که وقتی یازده سپتامبر رخ داد، قانون تصویب کردند که می‌توان هر کسی را تا هر وقت که لازم است در زندان نگه دارند؟ گفت: امنیت برای آمریکا انقدر مهم است که به خودش اجازه می‌دهد برای تامین امنیت خودش به کشورهای دیگر حمله کند. به نظر ما سکولاریسم لیبرال یک حرف باطل است و مبنای ما کاملا با  آنها متفاوت است.

وی افزود: یکی از خوانش‌هایی که اونها بعد از مذاکرات برجام داشتند این بود که ایران در پی فشارها کوتاه آمده و با خودشون می‌گویند باز هم فشار می‌آوریم و ایران از توان دفاعی، حمایت از حزب الله و جمهوری اسلامی دست بردارد. این خوانش کاملا غلط است و متاسفانه بعضی‌ها در داخل هم در این راستا عمل کردند که البته متوجه می‌شوند که اشتباه می‌کنند، اما برای ما زحمت ایجاد می‌کنند.

به کفته لاریجانی، علت اینکه مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات فرمودند فقط هسته‌ای در واقع جلوگیری از همین خوانش بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha